Hogyan kell helyesen autót bebikázni? Szeretném elmagyaráznátok. ha én bikázok be valakit akkor nekem ugye járó motorral kell? alapjáraton vagy emelt fordulaton?
Figyelt kérdés
Pl kis köbcentis pl 1.4 autó aksijával be lehet indítani egy 3,0 dieselt???2010. jan. 23. 20:30
1/11 anonim válasza:
Odaállsz a bikázandó kocsihoz, jár a motor. Először a negatív pólusokat kötöd össze, aztán a pozitívat a te kocsidról a bikázandóra. Ha ez megvan, visszaülsz a kocsidba és emelt alapjáraton töltöd a másik kocsi aksiját, attól függ mennyire merült le. Én most a télen haverom autóját 5 percig töltöttem 3 ezres fordulaton mire hajlandó volt beindulni. Világítást mindig kapcsold le bikázáskor sajátodon is, meg a bikázotton is. Dieselnek általában nagyobb mAh-s aksija van, de nem látom akadályát a bikázásának.
2/11 A kérdező kommentje:
Köszi a gyors választ.
Ő olyankor nem önidítózik amikor én pörgetem a motort???
kb 3000 fordulat elég???
tulajdonképpen az én autóm lesz egy aksitöltő???
2010. jan. 23. 20:47
3/11 anonim válasza:
A te autód, illetve annak a generátora. A bikakábel helyes megválasztására is ügyelni kell, fontos az átmérő.
4/11 A kérdező kommentje:
tulajdonképpen ez egy Teszkós bikakábel volt de a kábelt lecseréltem ami maradt az előző autómból erősítőkábelre.
6mm rézkábel az jó nem?
2010. jan. 23. 20:56
5/11 A kérdező kommentje:
akkor mikor indítózzon a másik autós?mikor nekem még jár a motorom és össze vagyunk kötve???
2010. jan. 23. 21:00
6/11 anonim válasza:
Igen, összekötött akkumulátorok és járó motor mellett kell indítózni. Logikus: ha lekapcsolod a másik akkut, akkor a lemerült autó csak a saját akkujában kóválygó töltésre számíthat, az pedig pár perces töltés után még nem sok.
7/11 anonim válasza:
Ahogy az első írta,célszerű az indítózás előtt pár percig járatni kb (2-3000-es fordulaton) összekötött állapotban,így a lemerült aksi kicsit erőre kap,"magához tér". A 6 mm keresztmetszet szerintem már elég vastag,de azért az is letud égni ha sok-sok percen át indítózzák rajta keresztül a lemerült autót. Ilyenkor bazi nagy áramerősség fut át rajta,és melegszik rendesen.
Van aki a gyenge aksinál nem a negatív pólusára teszi a csipeszt hanem
8/11 anonim válasza:
++ a motorblokk egy erős fém pontjához kapcsolja,így nem kell a gyenge aksin keresztül küldenie az amperokat.
9/11 anonim válasza:
Nekem a fémrészre csipeszelés nem jött be, ezért én a rendes összekötést ajánlom.
10/11 anonim válasza:
A lelke a bikázásnak maga kábel,tapasztalat a kaphatók sz@rt se érnek! Én csináltattam csipeszekkel együtt 8000ft,de ez kábel!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!