Egy jobb kormányos autót mennyibe kerül bal kormányossá alakítani?
Nem éri meg!
Gondolj bele. Szétszedni az egész műszerfalborítást, újat keríteni rá, akkor a kábeleket átkötni, hogy minden rendben legyen, na meghát ugye a pedálokat is át kell tenni, ami valljuk be nem 2 óra és nem is 2 ft-ba kerül.
Nagyon sokba kerülne.
eleve az hogy a műszerfalat kell kibontani teljesen és egy újat keríteni helyette vagy akár bontásból is ami lehet hibás és kellhet még hozzá ez-az, akkor persze a kormányt is át kell pakolni pedálokkal együtt ami azzal jár hogy a félt autót atomjaira kell szedni hogy stimmeljen, és ez napokba telhet, ami több órát jelent és egy 5000 Ft-os munkadíj mellett ha egy szerelő 3 napot szán csak a munkadíjra ami mondjuk 3x8 óra és óránként 5000 Ft akkor már 100 ezer felett vagy jóval, akkor ugye az új műszerfal ami egy régebbi és elég gyakori autók esetében is kerülhet 20-30 ezerbe, a kormány végett lehet a szervót is átkell variálni ami megint 40-60 ezer is lehet akár. Akkor a pedálokat is át kell cibálni és ott sem kizárt hogy egyes alkatrészeket át kell cserélni hogy stimmeljenek. mert előfordulhat. Utána meg persze minden elektronikai berendezést is meg kell csinálni úgy hogy minden passzoljon az előírásoknak megfelelően hogy az autó megfeleljen a műszakin ami megint több tízezer is lehet. És mondjuk ha Angliába veszel kint egy jobb kormányos autót most csak mondok valamit 300 ezer forintért, amit ugyanitt magyarba ugyanazt megkapod 500 ezerért de a szereléssel járó macerával meg az ügyintézésekkel már 200 felett is kiadhatsz rá akár, plusz az egyéb szerelések vásárlás után fékek cseréje ha úgy van, vezérműszíj csere is lehet akár, és belegondolva már több pénzt dobsz ki rá mint hogy idehaza megvegyél egy autót és költesz rá mondjuk 100 ezret az átíratásra meg egy kisebb szerelésre ha arról van szó.
Szomszédom is sokat vacilált azon hogy megvegye a haverjától a jobb kormányos angol rendszámos opelt ami ugyan az mint ami neki volt balkormányos csak összetörte a hátsórészét totálkárosra és ő azon vacillált hogy megveszi a szomszédjától és a kettőből csináltat egy autót tehát az ő összetört autójából a szükséges alkatrészeket átrakatta volna a jobb kormányosba úgy hogy az balkormányos legyen. De a szerelő ismerőse aki baráti áron vállalta volna azt mondta minimum 150 ezer és kiderült hogy 2-3 alkatrészt nem tudom már mit mindenképp meg kellett volna vegyen mert már az ő összetört autójában sem volt meg használható állapotban aztán a műszaki stb... arról nem is beszélve hogy pici eltérés volt a két autó közt ami megint egy 20 ezer forintos költést jelentett hogy az elektronika stimmeljen. Tehát nem érte meg az autó még úgysem hogy a hátulját cserélték volna le mert az feles pénzkidobás lett volna.
Magyarán sehogyan sem éri meg átépíttetni.
Nem éri meg.
Legalábbis 10 évnél fiatalabb autónál biztosan nem.
Ha pl valami öreg F Astráról van szó, amihez van egy komplett donor autód a bontóban, akkor esetleg el lehet vele bíbelődni. De akkor már egyszerűbb ha kompletten veszel egy bal kormányost és abba pakolod át a jobb kormányolból a motort, váltót, egyéb főalkatrészeket.
"költség még ezek mellett az elsõ lámpák cseréje"
Miért? A 9 éves Astrámban alapból szoftveresen állítható hogy jobb vagy baloldali közlekedésnek megfelelően világítson.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!