A gépjármű motorokban mit csinál az EGR-szelep? Vagyis mi a funkciója?
"A modern benzin és dízel üzemű gépjárművek működése során is számos súlyosan káros nitrogén alapú vegyület keletkezik melyek erősen reagensek ,könnyen hozzákapcsolódnak más részecskékhez akár az emberi tüdőben is. Ezért egy úgynevezett EGR szelep beiktatva a kipufogó és a szívósor közé a kiáramló füstgáz egy részét visszavezetik az égéstér irányába , hogy újra elégve alacsonyabb energiaszintre kerülve kevésbé reagens vegyületek keletkezhessenek mellyeket a katalizátor vagy a részecskeszűrő (FAP szűrő) méginkább megszűr."
Pont tegnap is volt egy ilyen kérdés...
A kipufogó gázt vezeti vissza szabályozottan az égéstérbe, ezáltal csökkentve a motor káros anyag kibocsájtását.
1. Válaszadó!
A kipufogógáz már egyszer elégett, avval akármit csinálsz, nem fog újra elégni.
Ez nem egy kipufogógáz utókezelési eljárás. Az égéstermékeket azért vezetik vissza, hogy a hengerben a csúcshőmérsékletet csökkentsék, mivel a nitrogén csak magas hőmérsékleten reakcióképes. Nem azért csinálják, hogy a katalizátor jobban ''megszűrje'', hanem hogy egyáltalán ne alakuljanak ki a nitrogénoxidok.
"Vajon a kipufogó gáz hőmérséklete, nyomása, vagy összetétele?"
A motor üzemi hőmérséklete, beszívott levegő hőmérséklete, fordulatszám, pillangószelep helyzete. A lambda-szondára nem esküdnék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!