Működne az űrben egy benzin/disel üzemű motor ha külön tartályból biztosítanánk neki levegőt?
Érdekes kérdés :D Minden esetre a gravitáció szerintem nem befolyásolja a dugattyúnál történő robbanást. Arra megy az energia amerre tud, lenyomja a dugattyút.
De lehet, hogy a hideg miatt nem indulna be. Vagy a vákum a kipufogón keresztül tönkretenné. Meg min mész vele ha nincs gravitáció? :) Ez egy, az autókhoz nem értő ember véleménye volt :)
Az égéshez 3 dolog kell.
Gyúlékony anyag, szikra és oxigén.
A gravitációnak ehhez semmi köze.
Az alkatrészeknek nem lenne súlya, de a tömegük ugyanakkora lenne, és egy Otto- vagy Dieselmotor javarészt forgó vagy alternáló mozgást végző alkatrészekből áll, ahol a tömeg számít.
Valószínűleg gond lenne a kenéssel, mert a kenőolaj nem folyna össze a karterben, hagyományos olajszivattyú fel sem tudná kapni. Valamilyen szárazkareteres olajozási rendszert kéne használni, mint a tartósan negatív G-vel repülni gépes műrepülő gépek motorjainál. Valószínűleg valamennyivel nagyobb lenne a teljesítménye a kipufogóoldali vákuum miatt, tökéletesebb lenne a gázcsere a felső holtponti szelepösszenyitás alatt. Diesel motornál nem lenne más gond, szívóoldali befecskendezésű Otto-motornál már a "túl tökéletes" gázcsere miatt elégetlen üzemanyag jutna a szelepösszenyitási idő alatt a kipufogóba, emiatt a fogyasztása is nőne, jobban mint a teljesítmény.
Gond lenne még a hűtéssel. Ha nincs anyag a motor és a hűtő körül, nem tudná minek átadni a felesleges hőt. Az üzemidő a motorblokk és a hűtőfolyadék felmelegedéséig tartana, maximum pár percig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!