Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Működne az űrben egy benzin/di...

Működne az űrben egy benzin/disel üzemű motor ha külön tartályból biztosítanánk neki levegőt?

Figyelt kérdés
és a teljesítménye is ugyanolyan lenne mint a földön? mert az űrben máshogy "működik" a robbanás mint a földön a gravitáció miatt
2014. szept. 23. 20:02
1 2
 1/15 Misi0023 válasza:

Érdekes kérdés :D Minden esetre a gravitáció szerintem nem befolyásolja a dugattyúnál történő robbanást. Arra megy az energia amerre tud, lenyomja a dugattyút.

De lehet, hogy a hideg miatt nem indulna be. Vagy a vákum a kipufogón keresztül tönkretenné. Meg min mész vele ha nincs gravitáció? :) Ez egy, az autókhoz nem értő ember véleménye volt :)

2014. szept. 23. 20:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
Szerintem működne és jobb lenne a teljesítménye. A gravitáció miatt "súlytalan" alkatrészeknek kisebb ellenállása lenne, és a kipufogógázt a kinti vákum hatékonyan kiszippantaná .
2014. szept. 23. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 Misi0023 válasza:
Az alkatrészek ellenállásának lecsökkenése szerintem minimális teljesítménynövekedést hozna. Menet közben viszont nem lenne légellenállás. Tuti jobban menne, de ugyan akkor a kerekek sem tapadnának szóval valami mágnessel oda kéne vonzani valami pályához.
2014. szept. 23. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim válasza:
0%
nem, mivel a gravitáció hiánya miatt valószínüleg nem égne rendesen.
2014. szept. 23. 20:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 Misi0023 válasza:
miért kell az égéshez gravitáció?
2014. szept. 23. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:

Az égéshez 3 dolog kell.

Gyúlékony anyag, szikra és oxigén.

A gravitációnak ehhez semmi köze.

2014. szept. 23. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 A kérdező kommentje:
úgy értem a kérdést, hogy maga a motor működne-e vagyis nem képzeltem hozzá járművet
2014. szept. 23. 20:56
 8/15 anonim ***** válasza:
100%

Az alkatrészeknek nem lenne súlya, de a tömegük ugyanakkora lenne, és egy Otto- vagy Dieselmotor javarészt forgó vagy alternáló mozgást végző alkatrészekből áll, ahol a tömeg számít.

Valószínűleg gond lenne a kenéssel, mert a kenőolaj nem folyna össze a karterben, hagyományos olajszivattyú fel sem tudná kapni. Valamilyen szárazkareteres olajozási rendszert kéne használni, mint a tartósan negatív G-vel repülni gépes műrepülő gépek motorjainál. Valószínűleg valamennyivel nagyobb lenne a teljesítménye a kipufogóoldali vákuum miatt, tökéletesebb lenne a gázcsere a felső holtponti szelepösszenyitás alatt. Diesel motornál nem lenne más gond, szívóoldali befecskendezésű Otto-motornál már a "túl tökéletes" gázcsere miatt elégetlen üzemanyag jutna a szelepösszenyitási idő alatt a kipufogóba, emiatt a fogyasztása is nőne, jobban mint a teljesítmény.

Gond lenne még a hűtéssel. Ha nincs anyag a motor és a hűtő körül, nem tudná minek átadni a felesleges hőt. Az üzemidő a motorblokk és a hűtőfolyadék felmelegedéséig tartana, maximum pár percig.

2014. szept. 23. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
0%
eltörne a dugattyú és beleverne a hengerfalba mert nem bírná a mechnaika visszafogni, és a robbanás nem tudná megfelelően időzíteni az ízzítógyertya mert az űrben lelassul az idő, tehát a motor is úgy pörögne fel mint egy lassított felvételen aztán tönkremenne.
2014. szept. 23. 22:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:
70%
Lelassul az idő xD Mi vagy te időutazó?:D
2014. szept. 23. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!