Kipörgő első kerekek induláskor. Most nem okozott nagyobb gondot - de télen?
Valami sántít a történetben. Az első kerék meghajtású autó csak akkor fordul keresztbe az úton ha a kormány el van fordítva valamelyik irányba! Még akkor is ha kipörög a kerék. Esetleg még olyankor, ha nagyon nagy az út oldaldőlése! A hátsó kerekeseknek szokása oldalra kitörni a kipörgő kerekek miatt (pl. BMW, Mercedes), de azok is akkor, ha az első kerék nem egyenesben áll.
Jeges úton korrigálni egyszerű:
Első kerekes: gázadás, ellenkormányzás.
Hátsó kerekes: gázelvét, ellenkormányzás.
valóban a hátsókerék meghajtású gépekre jellemző inkább a "kitörés", de előforulhat, hogy hullámosodott úton (és ez lámpák előtt elég gyakori)a kipörgő kerék "megpattan" és emiatt megindul oldalirányba az autó.
oldalirányú mecsúszás esetében alapvető, hogy NEM kormányzunk ellen!
a kormányt a megcsúszás irányába kell tekerni, és amikor már "fog" a kerék, csak akkor korrigálunk!
érdemes egy kicsit gyakorolni olyan helyen, ahol sem magunkban, sem másban nem okozhatunk kárt. (pl.: nagyméretű, üres parkoló)
azért kell a megcsúszás irányába kormányozni, mert, a megcsúszás idején mindegy, hogy milyen irányba áll a kerék, az autó a megezdett irányba csúszik, de amint fogni kezd a kerék, ha "ellenkormányzott", akkor hirtelen kezd irányt változtatni, ez nagy sebességnél akár felborulást is okozhat, de kis sebeségnél is veszélyes, mert -főleg a gyakorlatlan- vezető megijedhet a hirten irányváltoztatástól, emiatt hirtelen átrántja a kormányt a másik irányba (túlkormányoz)és könnyen végképp elveszítheti a jármű felett az uralmát.
Csúszó autónál az ellenkormányzás az autó uralma feletti szinte biztos elvesztést jelenti. A kormányt mindig csúszás irányában, kuplungolva és nem fékezve kell megvalósítani. Az előttem szóló nagyon jól leírta, hogy miért is veszélyes ellenkormányozni.
A másik megoldás: kisebb autóval kell "kezdeni". Minél nagyobb a teljesítmény, annál "könnyebb" kipörgetni a kereket.
1.4 es, akkor az a motor bömbölhetett rendesen.
De sztem azért indult el a kerék ahogy pörgött ki, olyankor egy kicsit elkezd oldalra is menni az eleje, ilyenkor nem kell meg ijedni. Télen pedig ugyan úgy indulsz csak óvatosabban csúsztatod rá a kuplungot, és akkor nem lesz semmi gond, lejtős úton pedig ott a kézifékes elindulás.
Bocs ha már írtak előttem ilyet, de nem olvastam el kommenteket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!