Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Chip tuning autóba?

Chip tuning autóba?

Figyelt kérdés

mit tesz vele? mennyivel észrevehető a változás?


pl egy mazda 3-asnál ami gyárilag 105l. néztem egyik helyen 117l-ra húzzák fel. és fogyasztásban és csökken.


mekkora változás ez a 12l ? érezhetőbb pörgősségben?


2014. szept. 20. 18:27
 1/10 anonim ***** válasza:
Ki terjeszti azt, hogy ettől csökken a fogyasztás?
2014. szept. 20. 18:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

mindenki. még az oldalon is írják, rokon is csinálta neki is csökkent. mert ez nem az, hogy felhúzzák, hanem optimalizálás.


csak kíváncsi lennék kicsit konkrétabb válaszra. netán pont ilyen autóval vagy aki már csinált mit vett észre pontosan.

2014. szept. 20. 18:40
 3/10 anonim ***** válasza:

Azok mondják hogy hülyeség, akik nem próbálták még a chipet.

Minden chiptuning optimalizálás egyben. És igen, szivó benzinen is lehet csinálni.

Nem feltétlenül a +12 lóerő fog érződni, hanem az, hogy már 2000-res fordulatról úgy fog húzni, mint előtte mondjuk 2500-ról.

A fogyasztás pedig akkor csökken, ha megtartod ugyanazt a vezetési stilust, mint előtte. Tehát mondjuk előtte is elváltottál 2500-as fordulatnál, és a tuning után is. Csakhogy a tuning után az erősebb motor sokkal hamarabb eléri a kivánt fordulatot. Ezért lesz kevesebb a fogyasztás. És általában a teljesitményleadás lineárisabb lesz, amitől sokkal kellemesebb lesz a motor karaktere, és erősebbnek fog érződni az autó.

Turbófeltöltős autóknál ez fokozottan igaz.

2014. szept. 20. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

Hali, jöttem kötekedni. :D


Szóval, egy ilyen tuning, optimalizálás esetén jobb esetben 12 lóerőt emelkedik a csúcsteljesítményed. Ez az 1.6-os Mazda motor esetében 6000-res fordulaton mérhető. Mikor pörgetted 6000-ig a verdát? :D


Alapból a motor 2500-as fordulaton 42,5 lóerőt ad le,3000-ren 54 lóerőt, 3500-on 66 lóerőt padlógáznál.


Megcsinálják az optimalizálást, az részterhelésen fog nálad jelenteni mondjuk 3+ lóerőt 2500-as fordulaton csutka gáznál. Ha normálisan közlekedsz akkor meg kb semmit :D

2014. szept. 20. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
ezt honnan vetted, hogy ennyi fordulaton ennyi loerőt ad le?
2014. szept. 20. 23:27
 6/10 anonim ***** válasza:
Nyilván onnan hogy egy 350 lovas autó állóhelyzetben 0 lóerōt produkál, a 350 ló akkor szabadul el amikor legmagasabb sebesség fokozatban nyomod neki padlógázzal...
2014. szept. 21. 02:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

"350 ló akkor szabadul el amikor legmagasabb sebesség fokozatban nyomod neki padlógázzal..."

Téves, ott a legnagyobb a hajtási veszteség :D



"ezt honnan vetted, hogy ennyi fordulaton ennyi loerőt ad le?"

Megnéztem a teljesítmény diagramját? :D

2014. szept. 21. 02:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
jo ez matematikailag rendbe van, de valóságban is így van?
2014. szept. 21. 02:14
 9/10 A kérdező kommentje:

ja értem hát igen:)


Jó ez rendbe van és okés. De nekem pont az lenne a célom ,hogy még ha így alap esetben nem is sokat venni észre mivel benzines is. Dízelnél jobban észrevehetőbb.


de amikor oda lépek neki és felhúzom 6000ig akkor érezzem ,azt a közel 120le. Amikor sietek és oda lépek akkor úgy rendbe van.


Egyébként köszönöm a kommenteket.

2014. szept. 21. 13:44
 10/10 anonim ***** válasza:

Az a baj, hogy azt hiszed, hogy ez a 10-15 ló meg fogja váltani a világot(ha ki is sikerül belőle ennyit facsarni). A 105 vs 120 lóerő annyit fog neked jelenteni, hogy 100-ra nem 10,8sec alatt fog gyorsulni hanem csak kb. 10,2 alatt. Ez annyira kis különbség, hogy ezt átlag ember észre sem veszi...


Ha tényleg kell a powa, és érezni is akarod, akkor ott a 150 lovas 2.0. Az már érezhetőbben jobban fog menni, mint a 105 lovas..

2014. szept. 21. 14:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!