Vannak olyan dízelmotorok amelyekben nincs ízzító gyertya. Helyette egy fűtőszál van a beszívott levegő útjában ami sokkal olcsóbb. Ha ismert ez a megoldás akkor miért gyártanak manapság izzítógyertyás motorokat ill. mik az előnyeik?
Figyelt kérdés
izzítő gyertya nélkül pl: Fiat 1998-ban gyártott Ducato 2.8 i.d.td2014. szept. 16. 23:55
1/2 szántóvető válasza:
azért mert sokkal jobban felhevül a hengerben lévő levegő ha izzítógyertya melegíti.már az indítás előtt meleg.a fűtőszálas motornál hideg a levegő,indítózni kell hogy beszívja,szóval rosszabb a hatásfoka.
2/2 A kérdező kommentje:
Az közvetlen égéstereket az előbbiekhez képest jobb A/V viszony jellemez, hiszen az égéstér nem a hengerfejben van kialakítva, hanem a dugattyú tetőn vagy a dugattyúban egy kamraként, izzító gyertyát ezért szükségtelen alkalmazni. - ezt most találtam.
2015. febr. 23. 23:56
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!