Nem automata váltós autóban, hogy működik a tempomat?
Mert az automatánál értem de a váltósnál hogy van?
Mert mondjuk megyek fel az autópályára és be van alapból állítva 130-ra és megyek fel 60-al és megnyomom a gombot ami alapján 130-ra gyorsít de a váltósnál ez hogy van?
Igen, manuálissal nem megy az hogy 60-ról 130-ra tempomattal gyorsitol, mert mondjuk ez 5-ben egy óra lenne, és a motort is megölné. Tehát felgyorsitasz legalább 100-ra a hagyományos módon, és mikor már 5-ben vagy 6-ban van, akkor mehet a tempomat, ugyanis manuálisnál ha benyomod a kuplungot, akkor kikapcsol a tempomat.
Tehát a modern tempomatot igazából automatával lehet jól kihasználni, manuálisnál inkább csak adott sebesség tartására alkalmas.
Manuális autóban úgy működik a tempomat, hogy abban a fokozatban gyorsít és tartja a sebességet amelyikben aktiválod.
Ha hozzáérsz a gázhoz, a fékhez vagy a kuplunghoz akkor rögtön kikapcsol a tempomat.
"Ha hozzáérsz a gázhoz, a fékhez vagy a kuplunghoz akkor rögtön kikapcsol a tempomat."
Ez nem igaz! Gyorsítani lehet gázzal aktív tempomat mellett is. Aztán ha elveszed a gázt, ugyan arra a sebességre áll vissza, nem kapcsol ki.
Kuplungolásra, fékezésre biztonsági okokból már igen.
A többiek már jól leírták: abban a sebességi fokozatban megy a tempomat, aminél aktiváltad. Ha felfelé vagy vissza váltasz, újra aktiválni kell.
Engem ez még sosem zavart. Leginkább autópályán használom a tempomatot. "Manuálisan" felgyorsítok, benyomom és nem piszkálom órákig. Autópályán nincsenek olyan hegyek, aminél vissza kéne váltani. Legalábbis Magyarországon biztos nincs ilyen. De ha valamiért tartósan vissza kell váltani, az sem igazán zavar, ha egy gombnyomással több. Egy plusz mutatóujj mozdulatba nem halok bele. Legalább kell valamit csinálni és nem alszom el teljesen. :)
Jó, akkor megkövetlek, a BMW kivétel ezek szerint. Bár nem értem így mi értelme van.
Amiket én használtam eddig Opel, Citroen, Ford, VW egyikben sem kapcsolt ki gázadásra a tempomat. Sőt egyszer jártam egy Scania tempomatos busszal is. Azt nem én vezettem csak láttam működés közben. Az sem kapcsolt ki.
Szerintem így a logikus és praktikus, mert pl egy előzésnél oda tudsz lépni neki, de ha elveszed megint visszaáll a beállított értékre.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!