Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg a simson fenntartása...

Tényleg a simson fenntartása a legolcsóbb?

Figyelt kérdés
Sokszor hallottam már, hogy a simson ilyen meg olyan olcsó. Engem most az érdekelne, hogy melyik segédmotort a legolcsóbb fenntartani. Tekintsünk el a közhelyektől, nem érdekel ha téged átvertek egy simsonnal és 300 ezredbe fájt, attól még a többi simson lehet normális. Vegyük úgy, hogy átlag napi 1-2 óránál többet nem nagyon szeretnék szereléssel tölteni. Fontos szempont, hogy kezdőként ne okozzon nagy kihívást a szerelése, az alkatrészek ellátottsága megfelelő legyen, és ne is legyenek drágák az alkatrészek, és az sem lenne probléma ha nem zabálna túlságosan sokat. Konkrétan az érdekelne, hogy KÖRÜLBELÜL mennyibe fájna egy segédmotor fenntartása, ha mondjuk évente 20 ezer kilométert mennék (tudom túlzás egy kicsit). Nincs túl sok szerszámom, gondolom az is pénz.
2014. szept. 6. 10:12
 1/6 anonim ***** válasza:

A Simson vagy Babetta kategóriába tartozó segédmotorokat azért is olcsó fenntartani, mert például a burkolatos robogókon ha törik valami, annak drága a cseréje. Egy Simsonnál vagy Babettánál viszont bontottan is hozzájutsz alkatrészekhez.

Nekem volt egy csomó olyan kismotorom is, aminek a hajtóműházába nem kellett olaj. Ez is költségmegtakarítást jelenthet, ha már a takarékosságról van szó. Ilyen típus volt a Babetta 213. Ez olyan mint a 210-es, csak nyugati exportra gyártották, ezért gyárilag száraz volt a hajtóműve. De ez ritka idehaza. A Suzuki Eko is azáraz hajtóműves, de az csak 45-el megy, tényleg lassú a Simsonhoz képest. A Simsonomnál csak a láncot kellett karbantartani, különben a gyári burkolata eltakarta szem elől azt ha laza. És ha laza volt akkor foghegyre is kapott a lánc és széttörte a hátsó lánckereket. Más probléma nem volt a Simsonnal ha szakszerűen használják, fogyasztása sem volt vészes.

2014. szept. 6. 10:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

Ne viccelj már. A Simson fenntartása olcsó, Nem kell azt örökké szerelni én vettem még 87-be egy újat 3 év alatt beleraktam aszem 28 ezret.

5-6 hátsó gumit vettem rá, megszakító, kondenzátor, gyertya, gyertyapipa, főtengelycsapágy csere 1 x 20 ezer után valamikor. Lábtartó gumi, km óra spirál a láncot kellet utána húzni, az első és hátsó féken utána állítani. Karburátort kitakarítani de miután felraktam a gyári benzincsap helyett egy szűrőházast, utána már azt sem.


A legnagyobb gond az a főtengelycsapágy csere volt a többi meg filléres dolgok és gyorsan javítható. A gumi volt talán a legdrágább. A-ból B-be eljutni teljesen jó. Ez csak egy rém egyszerű motor nem egy kocsi. Mint a mostani Peugeot 307-m kuplung csere 85 ezer 4 gumi meg 100 ezer :)

2014. szept. 6. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
A simsonról azt olvastam, hogy gagyi után gyártott alkatrészeket lehet hozzák kapni... Szóval azt inkább nem. Inkább valami robogó kéne. A motor árát ne én lőjjem be, hanem ti, mert nekem fogalmam sincs hogy mennyitől lehet kapni használható normális robogót venni, amit akár otthon is meg lehet szerelni és olcsó is hozzá az alkatrész.
2014. szept. 6. 10:58
 4/6 anonim ***** válasza:

Egyik motorkereskedő ismerősöm mondta, hogy azért nem foglalkoznak Simson, Babetta és más olcsó kategóriás motorokkal, mert a több százezres robogókon nagyobb lehet az árrés.

Viszont ha az ember nem luxus járművet akar hanem közlekedni, akkor például a nyugati exportra gyártott Babetta 213-at tartottam legjobbnak. Alkatrész olcsó volt hozzá, otthon meg lehetett javítani és az automata váltója miatt kényelmes volt vele a közlekedés városban is. És vitte a 65-öt hosszabb távon is. És a gyárilag krómozott sárvédője is esztétikus volt.

Ha olcsó fenntartásra törekszel, akkor vedd figyelembe hogy a burkolatos robogók burkolata drága is lehet ha netán cserélni kell. Meg a burkolatos robogók fogyasztása is magasabb szokott lenni, valamint a kis kerekükön a gumit hamar simára radírozza a városban való sok gyorsítás. Szóval a burkolatos robogókat nem tartottam pénztárca barátnak. Azt persze nem tagadom hogy kényelmesek és persze nem tekinthetőek "fapados" megoldásnak.

2014. szept. 6. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:
annyi különbség van a simson és pl egy honda dio között, hogy a simsonon időnként láncszettet kell cserélni, a robogón meg ékszíjat és görgőt, azon kívül kb ugyanaz... a simsonnal váltós lévén élvezetesebb menni, de a robogó jóval megbízhatóbb, főleg gyújtás téren, mert a simson megszakítós gyújtása ha beszarik, onnantól nem tudod megcsinálni, mert az utángyártott alkatrészek ugyan baromi olcsók, de borzalmasan SZAR minőségűek, én anno marék számra vettem a kondenzátorokat, volt ami már beszereléskor is szar volt, de 1 hónapnál tovább egyik sem bírta, aztán a betelt a pohár, és kapott egy babetta gyújtást, utána 3 évig volt még meg a motor, és soha többet nem kellett hozzányúlni a gyújtáshoz...
2014. szept. 6. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

Van egy öreg kocsmába jár vele...szakadt külsö de minden nap jár vele ..nem isértem a dolgot.

szerintem amitoa az öreg jár vele max eső mossta le..

2014. szept. 10. 12:24
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!