A kamionok mit csinálnak, ha körforgalomhoz, keskeny szerpentinhez vagy szűk utcához érnek, ahol meg kell tudni fordulni? Vagy hogyan kerülik ki ezeket?
A körforgalmak általában úgy vannak kialakítva, hogy el tudjunk ott is fordulni. Vannak nagyon kicsi, jelképes körforgalmak is, de ezek nincsenek padkával elválasztva az út szintjétől, ezeken értelemszerűen keresztül húzom a pótot, hisz nincs más lehetőség.
Ha egy utca annyira szűk, hogy valóban nincs tovább a kamionnak, akkor marad a tolatás, némi dugóval megspékelve.
A GPS nem minden esetben tudja a kamionos tiltásokat, ilyenkor megint jön a tolatás.
És persze vannak a nem várt akadályok is. Behajtok egy utcába, ahol pl közműhiba miatt nem tudok tovább menni. Ha van lehetőség, akkor sarkon fordítom a szerelvényt, vagy ismét tolatok.
Az olaszoknál van ebből sok probléma, ott rengeteg a szűk utca, mire az ipari zónához érek.
Igen, a gyorsforgalmin elakad néha 1-1 sofőr, volt aki lebontotta rendesen a kamionját. Mellesleg ez pont az a hely, ahol tényleg csak a sofőr balfékségén múlik, mert az jól ki van táblázva, és könnyen kikerülhető.
Ha mégis megáll a magasság korlátozó vas előtt, akkor (már megint ismétlem magam) jön a tolatás. A rendőr meg érkezik , ahonnan tud. Például szemből jön.
Romániában egyszer nekem is kellett cirka 2 kilométert tolatnom, mert az alagút 2,6 m magas volt, és csak az alagút előtt 30 méterrel volt kitáblázva.
De ami az utca emberének hajmeresztőnek tűnik, az sokszor nem olyan vészes.
A hajókon például csak a személyzetre hagyatkozunk, mert annyira szűk a hely, hogy mindkét tükröt be kell csuknunk. Ilyenkor csak a matrózt figyeljük, aki elöttünk áll, a hátsó meg sípszóval jelez.
Ma már sokat segít a GPS, de nem lehet csak arra hagyatkozni. Pl. Lengyelországban sok 3.6 méteresnek jelölt híd alatt kövér gázzal átférünk. Gyakori gond az, hogy sokszor ott is tilalom van, ahol ugyan nincs különösebb akadály, de egyéb ok miatt, pl. lakosság tiltakozása a nagy forgalom miatt kitiltanak, de már csak ott van kihelyezve a tábla, ahol nincs lehetőség megfordulni. Sok esetben muszáj szabálytalanul, pl. záróvonalon, villamospályán keresztül stb. "sarkonvágni" a szerelvényt, persze fokozott figyelemmel, mert egyébként csak bonyolult manőverekkel, tolatással lehet kiszabadulni a szorult helyzetből. És nekem is volt már 1 - 2 kilométeres tolatásom, előfordul ilyesmi.
Idővel kialakul egyfajta "szimata" az embernek, és már az utca, a település jellegéből látom, hogy ide esetleg szoros lesz bemenni, ilyenkor nagyon figyelek, ha tehetem, megállok és érdeklődöm: tényleg ott a cég, ahová mennem kell, valóban el lehet férni ott kamionnal?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!