Honnan tudom hogy ha tönkre megy a külön olajzásom?
Más előjele pedig nemigen van...
Maximum közvetlen előtte erőtlen lesz a motor.
Az az olaj jó bele.
Nem füstöl, mert pont az olajtól szokott füstölni.
Amúgy feltűnően erőtlen lesz a motor, egyből észreveszed ilyenkor azonnal állj meg és nézd meg az olajat.
De van újabb gépeknél hogy jelez is mint az autóknàl.
sajnos #1 jól mondja, nincs előjele... pár másodperccel megragadás előtt elmegy az ereje, ha azonnal észreveszed még menthető a helyzet, ilyenkor az a teendő, hogy rögtön lekapcsolod a gyújtást, nyélgázt húzol és sebességben hagyva "kigurítod" míg meg nem állsz, ekkor ugye szikra nélkül nem gyullad meg a sok beszívott benzin-levegő, a hideg levegő meg a párolgó benzin vissza tudja hűteni annyira a dugattyút, hogy a kritikus hőmérsékletről picit visszahűljön, de ha lassan reagálsz akkor kampec...
nem véletlenül szokták lekötni a francba az olajpumpát, és inkább kézzel keverni a benzint... haverom 125-ös yamaha dt-je ugyanígy ragadt meg, húzatta emelkedőn felfelé, elgyengült a motor, ő meg visszaváltott, és azzal a lendülettel vége is volt, mert ugye erre nem számít az ember, folyamatosan meg nem lehet "résen lenni", hogy vajon melyik pillanatban fog beszarni az olajpumpa... jobb lekötni és keverni a benzint, ha meg el akarod adni, legfeljebb visszakötöd, csak egy bowden az egész...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!