Sokat foglalkoztam az olaj témával simsonnál, azonban egy dologra nem jövök rá. A 80W90 nem hasonlít a kézikönyv által előírt olaj viszkozításához, ezért sok embernek csúszik vele. Azonban, vannak sokan, akiknek tökéletesen megy vele. Ez miért van?
Az egyes olaj tipusok között is van különbség, leginkább az adalékokban, de az kevés ahhoz, hogy az ember érezze a különbséget egy sebességváltóban.
Sokkal nagyobb különbség érezhető magával a kuplunggal. A betétek anyaga, beállítás ami leginkább tudja befolyásolni a csúszás mértékét. Ami sokat számít még, a surlódó felületek állapota. A másképp kopott, vagy megégett felület nagyon tud csúszni.
Tehát nem az olajban, hanem a kuplung anyagában és a beállításban kell keresni a hibát ha vkinek csúszik.
A tapadást a kuplunk betétje és az olaj együttesen adja. A betét anyagához választják az olajat. A Simsonnak olyan anyagú a betétje, hogy az maximális tapadását a 10-40-es viszkozitású olajjal éri el. A hígabb és a sűrűbb olaj felületi feszültsége pedig túl kicsi ill. túl sok a tapadáshoz. Ez már inkább fizika.
Aztán vannak olyan motorok, amelynek a kuplung lamellái olyan összetételű anyagból vannak, ami a 80-90-es olajjal tapad jól. Az autók száraz lamellái megint más összetételűek.
Az olaj egyébként azért kell, mert a motorokba csak kis méretű lamellák építhetők be, amik szárazon nem adnak elég tapadást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!