Swift vs Samara avagy melyik 200e,300e körüli kaszni véd meg jobban?
Friss jogsi, első autó, benőtt fejtetővel.
Ezt a két autót ajánlották nekem idáig, de még nem tudom melyik legyen.
A fogyasztás a Swift felé döntene, de azt mondják az "papírból" van, ellenben a Samarába még belerakták a ruszkik a vasat a vázba meg a lemezekbe.
Mondják még azt is hogy ha a Samarát meghúzza az ember kezdő korában parkolásnál akkor azt kilehet javítani könnyen, mert bírja a lemez, ellenben egy Swift hát az nem örülne neki...
Tehát itt a dilemma hogy Swift ami elvileg alkatrész viszonylatban megegyezik a Samarával és hasonlóan könnyű otthon szerelni, biztonságban felveszi-e a versenyt az orosz csodával?
Megéri-e a nagyobb fogyasztású Szamarat választani, mint a praktikusabb Swiftet?
Pro Kontra köszönöm a véleményeket, tapasztalatokat.
Hello!
A LADA egy elavult konstrukció, környezetvédelmi szempontból jobban jársz a Suzukival. Kényelem szemponjából, menetdinamika, valamint fogyasztás szempontjából is. Nagyon sok bontott van belőle, alkatrész olcsó, LADA-val sok szerelő, karosszériás már nem hajlandó foglalkozni (ez azért durva!). Olvastam egy tesztet jó pár éve, a SAMARA töréstesztkor elég rossz eredményt adott, mivel a kormányoszlop felnyársalja a vezetőt nagyobb ütközéskor... A Swift is összecsukli... Nehéz, de én a Swiftet ajánlom, bár nem vagyok Suzuki rajongó.
Lehet, hogy a Swift papír, de a ruszkik szerinted hallottak anno gyűrődő zónákról? Merevnek merev a karosszéria, de a legtöbb esetben ez nagyobb baj, mint a gyűrődés. Nem nyel el az erőhatásból, amit így te is sokkal jobban megsínylesz.
A Lada napi szintű használatra már alkalmatlan. Maradj a Swift-nél, az se papírabb, mint bármelyik másik hasonló korú és méretű autó.
Most nem azért, de a biztonság nem abból áll hogy nem törik össze a kocsi, ott van a gyűrődési zóna, meg hogy a motor, meg egyéb alkatrészek hova lesznek az ütközéskor. Lehet több anyag van a samara-ban, de kétlem hogy biztonságosabb, maga az oszloipopok, a teteje nemhinném hogy sokkal merevebb lenne. A súly nem minden, vékonyabb anyagból is lehet szilárdabbat alkotni, most ezt úgy általában mondom. Azért a samara is egy 900 vakahány kilós, kb. szűk 1 tonnás kocsi. Ha megnézel régi orosz autókat, baromira nembiztonságosak, csak azért mert benne van az orosz vas, maximum feleslegesen nehezek, így nem mennek de legalább sokat fogyasztanak. egyébként ez sem igaz, azonos méretű autók esetén egy mai, mindennel teletömött kocsi ált. nehezebb, mint egy régi puritán szocialista kocsi.
egyik se biztonságos, pláne mai szemmel, de a swift-nek van gyűrődési zónája, és nem nyársal fel benne a kormányoszlop(najó, lehet a samara-ba sem). Ezen felül újabb évjáratokban találhatsz olyat, amiben van légzsák, azis valami.
A samara eleje merev, nem nyeli el az ütközési energiát, a fékei rosszabbak minta swiftnek.
egyébként jó autó a samara is, nem muszáj arra apellálni szerintem, hogy mi van ha csatt, de mai szemmel nézve szerintem inkább suzuki...
"a Samarába még belerakták a ruszkik a vasat"
Háááát... Ahogy írják tömegre nem sokkal nehezebb a Szamár, másrészt pár évvel régebbi technika.
Kerestem neked töréstesztet, de a Samaráról csak írás van pár képpel, a régi Swiftről meg amerikai divat szerinti teljes átfedéses videó... Szóval rá kell számolni, hogy a Samara még jobban sérült volna ha azt is ugyanúgy vizsgálják, vagy ugye a Swift kevésbé ha csak részleges átfedéssel ütköztetik.
Szóval erre a "vasas" dologra inkább ne hagyatkozz. :)
A hasznaltauto.hu bővített keresőjében állítsd be a feltételeidet és nézz körbe. 240-300 ezer közötti, legalább 2015-ig műszakis, normál állapotúnak hirdetett, 1995 utáni, fényképpel hirdetett autóból 796 darab van.
Van választék, ennyiért már körül lehet nézni és esetleg valami jobbat találni.
Persze ennyi pénzért csodát ne várj, de ebben a kategóriában vannak F Astrák, már lekrekített kinézetű Skoda Feliciák és egy halom Swift méretkategóriájú autó... ...DE vásárolni csak olyannal menj, aki tényleg ért az autókhoz: ennyiből már lehet kicsit válogatni, és kell is, hogy utána ne kelljen egy halom pénzt pl. karosszérialakatosnál hagyni.
De ha falhoz állítanának, pisztollyal a tarkómnál hogy a kettő közül válasszak azonnal, akkor inkább Swift, még ha nem is szeretem.
Köszi, igen ott szoktam nézegetni. Valószínűleg az lesz hogy akkor gyűjtök még rá, aztán majd tavasszal veszek valamit.
Egyébként nekem a Samarát azért is javasolták mert filléres autónak mondható tekintve hogy otthon is lehet szerelni egyszerűsége miatt, és lett volna aki ért ehhez.
Én eredetileg mindenképp szervokormányost és valami modernebb autót akartam, ami nem eszik sokat.
Erre mondták azt hogy akkor viszont számoljak hogyha elromlik benne valami vagy esetleg törik, akkor azt már drágább javítani. És első autónak gyakorolni inkább válasszam a Szamarat.
De evvel meg úgy vagyok hogy 200e helyett inkább gyűjtögetek még hozzá egy kicsit és veszek egy olyat ami még ha nem is szervós, de akkor sem egy nálam idősebb autó amiben esetleg csak bennem lenne a para hogy nem véd meg.
No persze akar a franc törni, de már tanuló vezető koromban észrevettem hogy vannak hülyék az utakon, és ő ellenük csak a tapasztalat meg a kaszni védne meg, na most tapasztalatból még kevés van, így a kasznira támaszkodok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!