Hány LE lenne egy gyárilag 105 lóerős Rover 420-as 2. 0 SDi, ha szereltetek bele turbót, porlasztókat és chiptuningot?
Akár a kétszerese is lehet, viszont egy ilyen mutatvány drágább mintha eladnád a kocsidat és vennél egy alapból erősebbet. Ugyanis a hajtásláncban egyedül a motorblokk öntvénye maradna eredeti, minden mást ki kell cserélni erősebbre hogy ne essen szét az egész az első gázadásnál.
Vagyis csak akkor van értelme ha fanatizmusból csinálod, és nem számítanak a költségek.
Beugratós kérdés. Szerintem a chiptuningot leszámítva maradna 105 lóerő.
.
.
.
A 2.0SDi az gyárilag turbófeltöltős dízelmotor :D
( nem összekeverendő a VW konszern SDI jelölésével, ami viszont szívódízelt jelent).
Először is, a Rover 420 SDI gyárilag is turbódízel, és van enne porlasztó is.
"Nem lenne ez a 3 dolog milliós! Azok költenek milliókat tuningra akik 600-1000 LE-ig akarják húzni a gépet!"
Értem én, hogy trollok ne írjanak, de ha ennyire képben vagy a témával kapcsolatban, akkor minek kérdeztél?
egy szívómotor átalakítása elég bonyolult, és méginkább költséges mutatvány, ahogy azt már szerszer leírtuk ezen az oldalon, és jól írta az a valaki, hogy sok százezer ft, de inkább 1 millió alsóhangon normálisan megcsinálni. 6-800 meg ezer lóerőt pedig nem 1 millió, hanem inkáűbb 5-10, ennyit erről.
Mivel a te autód alapból feltöltős (bár ezekszerint te eddig még ezt sem tudtad), így chiptuning-al kb. 130 lóerő kihozható, komolyabb belenyúláűssal (értsd: nagyobb turbófeltöltő, más adagoló és porlasztócsúcsok, esetleg más vezérműtengely) talán 160-180 lóerő kihozható, anélkül hogy az első pár km-en megkotlana a motor, de sok jóval nem kecsegtet ilyen teljesítmény gyári motor főelemek mellett, és bizony ezek a változtatások is már összesen több 100 ezer ft-ba kerülnek (ezekhez alapból is át kell programozni a motorvezérlőt, gyk.: chiptuning szükséges). Ha ennél komolyabbat és /vagy tartósabbat szeretnél, akkor hengerfej átalakítása/erősítése, erősebb dugattyúk, hajtókarok, csapágyak kellenek, feltöltő csövezését ki kell cserélni a nagyobb nyomás miatt.
Halkan jegyzem meg hogy a gyári kupplungod, váltós, féltengelyeid már a 160 lóerőt sem bírnák sokáig, (tapasztalat: 160 lóerős TDI 4-es golf-ban 2x kellett a váltóhoz nyúlni alig több mint egy év alatt, igaz kapta az ívet rendesen.)
Persze a fékek maradhatnak gyáriak, ha csak gyorsan akarsz menni, meg hamar felgyorsulni rövid szakaszokon, és megállni már nem olyan fontos...
A gumik feleannyit fognak bírni, persze ez sem kerül semmibe, csak a 6-800 lóerős autókon biztos, úgyhogy hajrá, csináltasd meg 200 lóerőre üzembiztosan 300 ezer ft-ból, aztán írj ide hogy sikerült az egyszerű projekt...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!