Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogyan kell helyesen használni...

Hogyan kell helyesen használni a motorféket?

Figyelt kérdés
Már több helyen hallottam, hogy érdemes motorféket használni. Gondolom ez nem csak abból áll, hogy hagyom az autót gurulni. Nektek ezt, hogy tanította az oktató?
2010. jan. 14. 18:57
 1/7 anonim ***** válasza:
96%

Leszállsz a gázról=motorfék.

Motorfék üzemben, ha injektoros az autó akkor 1200-1500-as fordulat fölött az elektronika kikapcsolja az injektort, ergo nem jut üzemanyag a motorba.

2010. jan. 14. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
75%
Szerintem nem igazán erre gondolt. Nekem oktatáson úgy mutatta és csináltatta velem (bár ez autótól függ), hogy pl. 3-masban vagy, leveszed a lábad a gázról, kicsit ekkor is lassul, majd 2-esbe váltasz és lassan felengeded a kuplungot. Ilyenkor hirtelen felugrik a fordulatszám majd leesik és fékeződik az autó, de azt mondta ne nagyon használjam :D Nyilván arra semmiképpen nem való, hogy mész 100-zal és berakod kettesbe majd felengeded a kuplungot.
2010. jan. 14. 19:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

A motorféket arra tudod használni, ha pl látod hogy piros a lámpa, akkor nem nyomod neki a lámpa előtt 100 méterig majd fékezel, hanem lelépsz a gázról és hagyod hogy szépen lassuljon az autó, visszaváltani nem kötelező, ha 3.ba lelassulsz kb 1500 alá ott már kitolhatod üresbe, nem érdemes még 2-be vissza rakni, ha csak nem hülye gyerek modra vezetsz.

A motor féket akkor tudod kihasználni, ha van idő és hely a lassulásra, mielőtt beérsz egy településre, vagy lejtőn nem a féket taposod, hanem sebességben hagyod az autót.

Ezen nagyon nem kell tanulni semmit, a lényeg hogy minél kevesebbet gurulj üresbe, és nem kell túl korán visszaváltani, ha már 3000fölé ugrik a fordulat váltás után, az elég hülyén veszi ki magát.

2010. jan. 14. 19:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
100%

Fékezés nélkül alapvetően kétféleképpen lassíthatunk: magasabb fordulaton a gázpedált teljesen elengedve az összes korszerű motorvezérlő megszünteti a befecskendezést, a pillanatnyi fogyasztás tehát ebben a helyzetben gyakorlatilag nulla. A másik lehetőség a szakirodalomban „vitorlázás” néven ismert megoldás, azaz az üresbe kitett váltóval való kigurulás. Egyes hibridautókban (például a Cayenne és a Touareg prototípusokban) a vitorlázás valódi lopakodó üzemmódot jelent: a köztes kuplungot automatikusan kinyomva és a belső égésű motort leállítva zajtalan a lassulás, akár kemény autópályatempó mellett is. Ne feledjük azonban, hogy ezekben az autókban a kormány- és a fékszervó a főmotortól függetlenített elektromos hajtást kap, így házilag akkor sem érdemes kísérletezni vele, ha biztonsági okokból a kormányzárat előzőleg kiszereltük.


A motorfék és az alapjáraton ketyegő motorral való „vitorlázás” azonban a gyakorlott vezető számára akkor is megfontolandó alternatívák, ha a legtöbb autós iskolában a kezdőket eltanácsolják az üresben gurulástól. A kulcsszó itt is az előrelátás: ha a forgalom ritmusa valószínűleg intenzívebb lassítást követel, a motorfék a nyerő, akár visszaváltással erősítve is. Ha viszont hatvanas tempónál látom, hogy fél kilométerrel előrébb épp pirosra vált a lámpa, kényelmesen, üresben kigurulok, mert ez összességében még mindig alacsonyabb fogyasztást eredményez, mint a motorféket követő újabb gázadás, ha túl hamar elfogy a lendület.

2010. jan. 14. 20:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim válasza:
A motorféket valóban célszerű alkalmazni már az előttem részletesen leírt dolgok miatt is, illetve télen a csúszós úton sokszor hasznosabb mint a fék, mert ameddig forog a kerék, addig irányítható az autó is. A visszaváltogatás megint egy olyan dolog amit sokan használnak kanyarodáshoz (sportosabb vezetők) , mert így a kocsiban erőtartalék keletkezik és egy esetleges megcsúszást még gázadással lehet korrigálni.
2010. jan. 16. 20:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a választ. Erre nem is gondoltam, mindig tanul valamit az ember.
2010. jan. 16. 21:00
 7/7 anonim ***** válasza:
100%
Hegyi utakon is fontos, ahol hosszú km-eken keresztül kanyarognak a szerpentinek, pl. a Kárpátokon keresztül tábla is figyelmeztet a motorfék használatára, mert rengeteget kell fékezni, és ha késön veszed észre, hogy túlmelegedtek a fékek, akkor bizony nagy a baj.
2010. jan. 17. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!