Hideg indítás nem megy, csak ha betolom a motort 2-esben. Miért?
Sziasztok!
Adott a következő:
- Suzuki GSX 400 Impulse 1996
- 1-2 hónapos JP MOTO akku (YTX12-BS) AGM 12V 10Ah
- karbi 1 hónapja tsztítva
- NGK gyertyák szintén 1 hónapja cserélve
Hibajelenség:
Hideg indításkor teljesen feltöltött (8 órás töltés, 12,7 V) akkuval is csak tekeri az önindítót, de a motor nem indul be, csak ha 2-esben betolom.
Vagyis elsőre olyan mintha szikrát nem kapna rendesen indításkor. Utána nincs vele gond, szépen jár, kivéve hogy a 2-es henger kicsit lassaban kezd el dolgozni de ezt betudom a kompresszió hiánynak.
Az említett hosszú akku töltés után tegnap mentem vele egy 10km-es kört, letettem este a motort, reggel rámértem az akkura és 12.34V gyújtás nélkül. Kicsit kevesellem. Szar az akku?
Jó az a feszültség az akkunak, persze ha nem jár a motor. :)
Úgy 14,1 körül kell lennie.
Jók a kábelek, gyújtótrafó, pipa, megszakító?
Ha 1 henger rosszul indul, az már elég neki, hogy önindítóról nehezen megy.
Miért nem gyűrűzöd meg a motort? Nem lehet egy nagy etvasz, én unalmamban öreg dízel roncsokat gyűrűzgetek. :)
Trafóra nem mértem rá, nem is igazán tudom hogy kell. Van egy kis gagyi digi multiméterem, (dt-830b), nem tudom azzal meg lehet-e mérni egyáltalán és hogyan...?
Gyűrűzés kellene igen, az a nyavalyás 2-es henger bosszantó, de kb 1 hónapja még indult rendesen pöccre, csak 3 hengerrel járt amíg be nem melegedett.
Megoldva.
AZ akku amire nem számítottam volna - terhelve gyenge volt, nem adott elég kakaót a gyertyának igy gyenge volt a szikra. Uj, nagyobb teljesitményű akkut kapott, azóta pöccre indul hidegen is. Ezek szerint érdemes nagyobb amperszámu akkut használni..
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!