Hozzáértő tanácsolná a Chrysler Grand Voyager 2.5-öst?
A te szavaiddal élve ezzel tuti rácsesztek. Drága a szervizelése és elég sokat eszik.
Amik ennyiért jók lehetnek, a Ford Galaxy / Seat Alhambra / VW Sharan, ugyanaz a három csak más az embléma, elég megbízhatóak. Csak vigyázz hogy ne legyen nagyon lelakva, ennyiért keresgélni kell.
amik mar 2001-esek azokert ez az osszeg keves, vagyis szart akarnak radsozni...
De akarhogy is nezzuk ezekben a chryslerekben a dizel motor egy totalis fejloves, folyamatos szivas. Orokos hengerfej problemakkal,stb.stb.
Ha ilyen chryslert (vagy masneven dodge caravan) szeretnel akkor benzinest keres (a 3.0 szinten nem ajanlom mert anno ujkoraban jobbnak tunt mint a tobbi 3.3, 3.8 csak az ido elore haladtaval derultek ki rola dolgok...).
Szoval marad a 3.3 es 3.8 es azok is a 96-2000-ig evjaratbol.
Egy dolgot kell tudni ezekrol, meglehetosen sokat esznek, viszont kimondottan strapabiro konstrukcio. Ha magnak szerzedbe az az alkatreszt hozza akkor pedig komolyabb gond nelkul fenttarthato, ha nem es jofajta amaerikai alkatreszes boltbol (altalaban 8-900%-os !!!! haszonkulccsal dolgoznak, tudom mert anno en is foglalkoztam ilyennel)...
Nekem a 3.8-as atlagosan 16-22 liter fogyasztott de nem eppen kimelosen kozlekedtunk vele, viszont mindenert karpotolt a kenyelem amit az auto adott (dupla toloajto, elol ketzonas klima, a hatso ulessornak kulon szabalyozhato klima, full bor, infinity audio, stb,stb)
Viszont ha ezt soknak tartod akkor erdemes begazozni az autot, akar egy potkerek tartallyal es akkor mar rogton tudja az atlag 10-11 benzin fogyasztast...
Ha erdekelnek az alkatresz arak javaslom nezz itt korul, itt mindent megtalalsz hozza: rockauto.com
Üdv.
Nem szoktam, de most beírom a sok "okos" hozzászólás miatt. Biztos tudják miért írják amit írnak.
Jómagam 2001 óta használok C. Voyit. Először -régi vágyam- egy 2.5l benzines rövid volt nálam 95' gyártású. Imádtam, nehezen váltam meg tőle 15 év után. Strapabíró, tágas családi jó motorral. Persze nem tartott benne örökké semmi de meg tudtam oldani mindent ami házon belül megoldható, és nem volt drága semmi hozzá. Nyilván nem Suzuki ár kat. de nem is az. Szóval ha valaki egy kicsit kreatív még otthon is megoldja a problémákat. Nyilván már nem érdemes ilyen évjáratban gondolkodni. Aztán lett egy 2004 évi diesel. 2.5l crd. Már a kerekebb forma. Nem rossz, nem rossz, de a kocka belül jobb térrel rendelkezett. Na itt már szó sem lehet házi megoldásokról. Ebbe nem nyúltam bele soha. Mondjuk nem is kellett még. Úgy értve, hogy persze ami kopik, az cserés. De azt sem én csinálom, hanem van speci voyi szerelő, akihez évente egyszer elviszem az megmondja mit mikor kell és egy napon belül megcsinálják. Ott megvárom. Nincs alkatrész? Nem igaz, ott ahova viszem raktáron van minden. Drága az alkatrész? Mihez képest? Suzukihoz képest drágább, egy Audihoz vagy mercihez képest olcsóbb. Persze lehet, hogy esetlegesen drágább is lehet ezeknél de nem ez a jellemző. Van olcsóbb alkatrész is hozzá és van drágább is mint más kocsikhoz. Olcsót nem szoktam megvenni. A réginél volt, hogy miután a kipufogó csere megéredt, az olcsóbb rendszert vettem meg, meg is bántam. Drága a fenntartás? Mert miért lenne az? Gázolaj, ablak mosó, kell bele, mint más autóba. Műszaki vizsga kb 15e. Egyszer veszel gumikat hozzá talán ha veszel, az mivel nagyobb mint a Suzuki gumia, az drágább az biztos. De abból is van egész olcsó fajta is. Sokat eszik??? Vicc! Csak az mond ilyet aki nem tud bölcsen autózni. A benyós evett városban 8-9 l-t, de ha akartam 6literes fogy.-al el autóztam. Ez a diesel most eddig a lekevesebbet 5,3l-t fogyasztott. Ha kényelmesen járok vele, alig emelkedik feljebb még varosban sem lepi túl a 7,5l-ert. De le lehet nyeletni vele a 10l-t is, tudom. De egy fontos dolog a fogyasztáshoz! Ebben az autóban nem kell sietni! Tud menni mint a golyó és nem igaz hogy lomha, de ebben senki nem siet, mert lehet ÉLVEZNI az utazást, és ezt nem adja meg egyik európai gyártó kocsija hiába mondják nagynak. Lehet, hogy nincs telepakolva csilli villi kütyükkel meg a legújabb vívmányokkal, de azt nem lehet elvitatni tőle, hogy a leg kényelmesebb benne az utazás. Ha valakinek sportos auto kell, vagy űrsikló az nem veszi ezt meg. De azok az autók amik most hűde mennek, és micsoda felszereltség, azokban nem is lehet sokat ülni. Nézz körül, es láthatod a sok akciós kocsit amiből kihagyták az irányjelzőt, talán már kormányozni sem kell. De az a sürgető érzés ami ezekben az autókban van, hogy minél előbb túljutni az utazáson, az ebben a nagy autóban nincs. És ez a leg komolyabban igy van. Sokszor nem vallják be, talán nem is tűnik fel senkinek, hogy mennyit jelent. És aki nem ismeri ezeket az autókat bizony igaz, hogy mellé nyúlhat. Szóval az van, hogy ezeket az autókat nem szokták kímélni, igy hozzánk mar eléggé leharcolt állapotban kerülnek be, a legtöbbje. Itt is igaz, hogy ha nem vigyázunk a kocsira hamarabb veszít nagyobb értéket. Na ezért meg kell nézni persze mit mennyiért veszünk meg. De a rossz hír leginkább ennek tudható be. Ez bizony igy van. Nem vennék kereskedésben itthon ilyen autót, vagy nagyon kellene ismernem a kereskedőt. De lehet venni olyat amit nem gyaláztak le, es érdemes megvenni. Én a dieselt 90 000km-el vettem nem drágán és nem itthon. Ez volt 5 éve, én már ennyit beletettem. Elkoptattam fék betétet, kuplungot, féktárcsát, de hát melyik autón nem jönnek ezek elő? Már ha hosszabb távon használjuk és nem kereskedni akarunk vele. Na de nem volt gond a 3 lánnyal és a nejemmel nyaralni menni, még a bicajok is felmentek a tetőre. Szó szó aki nagyobb autót vesz, többet költhet ez tény. De ez nagy autó és nem olyan mint azok a nagynak mondott eu kocsik. Lehet olcsóbb egy sharon, vagy galaxy, vagy espace de aki egyszer meg kóstolja az igazi nagy autót, annak más lessz a véleménye. Hát sajnos nem lesz több voyim, mert az olaszt már nem veszem meg, az nem amcsi már. Ja és még valami: az automata jó, de nem ajánlott, a 2.8l-es motorral nem szabad megvenni, és osztrák gyártmány ami metrikus menetekkel és km/h órával van szerelve, az a nyerő. Grand vagy rövid az ízlés kérdése. Megint ilyet vennék ha lehetne. Leginkább a kockát ha gyártanák megint véletlen. Nagyon fontos, hogy ki és hogyan használta a kocsit, még kell nézni mit veszünk meg.
Igaz régi poszt, de az én 99-es 2.5 dieselemrol csak pozitívumokat tudok mondani. Igaz picit az idő vas foga elkezdte megenni, de míg a lábam nincs a földön addig taposom a kis tojasom. Egyedüli sofőrként, idaigi rekordom 1300 km 12 óra alatt 5 felnőtt és 2 gyerek+ plafonig rakott csomagtér. Mert hát ugye 7 személy mellett is hatalmas a csomagtér a grandban. Egy nyaralás 2 hét és 4000 km. Gond nélkül. 6.8 As fogyasztás pályán maximum teherrel klíma nelkul. (Szó szerint kiszámoltuk a teherbírás és vitt tömeget)
140 es tempónál is van erő benne gyorsulni elozeskor. Igaz már nem hajtom annyira hiszen csak felnottkoru.
2 autóval utaztunk. Másik autoban ülők folyamatosan pihenot kerestek 2-300 kilométerenként mert elultek magukat (2016 os csoda kia) mi meg volt, hogy ki sem szálltunk. Egy reggel (nagy eső miatt) 650 km volt a rekord és senki nem gemberedett el.
Ezeknek egy tipikus hibája van. Szelepemelo szár. Szervizben motorcsere, autós boltban 110 ezer. Interneten 10 ezer. 2 éve van benne és meg bírja. (70 ezer km)
Minden alkatrész átlagosan 15% al drágább. De elmúlt időszak tudatában dupláját is kifizetnem pedig szegény emberke vagyok. :-)
Ja és az olaj max 10 ezer. De hallani fogod ha kéri.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!