Segítség! Valaki tud nekem mondani olyan személyt vagy céget aki carbon fóliázást vállal? Többi lent -->
Az autómon szeretnék kisebb nagyobb felületeket lefóliáztatni.
Pl:
-motorháztető
-B oszlop
-visszapillantó tükrök burkolata
-első és hátsó lökhárítón kisebb felületek
Ezeket szeretném bevonatni.Aki tud árajánlatot ezekre vagy körülbelüli árat azt is szívesen fogadom,mert igazából az árakkal sem vagyok tisztában mindenhol mást írnak.
1.Már gondolkodtam rajta,hogy magam csinálom meg,mert egyszerűen nem találok olyan embert aki foglalkozik ilyennel.
2.Egy Fiat Puntora (mk.2) kellene.
Térjünk rá vissza 2 év múlva!
Külföldön lapátolom össze a pénzt, hogy elindíthassam a fóliázó vállalkozásomat.
De amúgy nem bonyolult, szerezz pár hangszórómágnest, alkoholt, pengét, simítót, hőlégfúvót. Ezután 2-en feldobjátok.
Sajnos 2 évet nem tudok várni esetleg majd egy csere,ha arra tönkremegy szóba jöhet. =)
hangszórómágnes ✓
alkoholt ✓
pengét ✓
simítót ✓
hőlégfúvót ✓
Ezek közül mindegyik van itthon raktáron.
A folyamatot letudnád írni?
A céghez sok sikert!
Előszöris nézz meg pár youtube videót!
Érdemes jó állapotú festésre felrakni mert csúnya lesz amúgy és igazgatásnál az esetleges felpattogzásokat letépheti a fólia.
Motorháztető:
1. Leszeded a fölösleges cuccokat róla: ablakmosó fej, Fiat jel, stb
2. A motorháztető méreténél pár centivel hosszabbat levágsz (nem kell sok, de inkább vágj le 3-3 centit a 2 végéből minthogy túl kicsi legyen és kezdhesd elölről egy új fóliával). A fóliát a kívánt hosszban tudod megvenni 152cm szélességben (én racing bazárról vettem Oracle-t és eddig jól bírja)
3. nem szöszölős ronggyal és alkohollal teljesen tisztára törlöd az elemet
4. A hordozóréteggel (amin gyárilag rajta van a fólia) felteríted a motorháztetőre, beigazítod hogy mindenhol takarjon
5. Mágnest pár helyen rádobot és ott marad, nem fog elcsúszkálni.
6. Szabály szerint középről kéne kifelé haladni, én fentről haladtam az orrész felé.
7. Pár centit leválasztasz a hordozórétegről, majd rásimítod a motorháztetőre. Így haladsz szépen lefelé. Picit el kell húzni a motorháztetőtől, hogy buborékmentesen tudd lesimítani.
8. a motorháztető formája miatt néhol nyújtani, zsugorítani kell rajta. Enyhén melegíted a hőlégfúvóval és felveszi a formát. Csak enyhén szabad, mert ha nagyon felmelegszik, akkor nagyon megnyúlhat, elvékonyodhat. Te karbonmintást akarsz felrakni, arra jobban kell figyelni, hogy a minta ne menjen el, én matt feketét raktam, az egyszerűbb (karbont belülre tettem).
9. Szép lassan lenyomod a végéig, 1 ember a fóliát tartja, 1 pedig simogatja lefelé, kb 30 perc egy kezdőnek így végigszaladni.
10. A motorháztető széle belül is legyen letisztítva. Ha lesimítottátok a tetejét, akkor alulra visszahajtod a maradékot, majd a pengével kb fél centire-1 centire levágod a fölösleget.
11. Ezután az egészet körbemelegíted hőlégfúvóval nagyon melegre, ez ragassza oda véglegesen. A legfontosabbak a szélek, hogy ne jöjjön fel. A közepét a nap felragassza ha kint parkolsz, viszont a széleken deformálódhat ha nem tapad le rendesen (tipikusan a BMW motorháztetőjén a 2 első hűtőmaszknál).
Ha valahol feljön, másnap még gyors hibajavításként felmelegíted és kész.
Használhatsz vizet a felrakáshoz, sokkal könnyebb buborék esetén visszaszedni (szárazon is fellehet, de ha bevizezted előtte egyszerűbb.
Tiszta műhelyben kellene csinálni, de mi kint az udvaron csináltuk és nem lett gond.
A profiknak hőmérős speckó hőlégfúvójuk van, a szegényember érzésből csinálja. Ha túlmelegíted kiégetheted, ha nem eléggé akkor feljöhet a széle. Hamar megérzed hogy mennyi kell.
Köszi a jókívánságot, sokat kell befektetni, sokat kell előtte keressek:)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!