Hogyan zajlik a bejáratás Simsonoknál?
"minden nap beindítom és 2-3órát megy alapjáraton az is megfelel?"
Nem felel meg.
Alapjáraton ne járasd, bár találkozni sok ilyen "ajánlással" is. A hosszú alapjáraton ketyegtetés nem használ semminek a blokkban. A bejáratás során kritikus dolog a gyűrűk és a hengerfal egymáshoz kopása melynek során kialakul a rendes tömítés a hengerfal és a dugó között. Ez nem feltétlen a túlzott óvatosságtól lesz a legjobb. Az elején persze óvatosan, kis terheléssel és maximum közepes fordulaton kell motorozni, de nem kell kilométerek százain át "tötyörögni" a motorral. Az egész bejáratási procedúrának max 500 km ig kell tartania, tehát addig ne próbálgasd a végsebességet, viszont ha van már 50-100 km a motorban, akkor rövid időkre, néhány másodpercre, alacsony sebességi fokozatban (2.) húzz teligázt. Ez gyilkos dolognak hangzik de kell ahhoz hogy a gyűrűk rendesen nekifeszüljenek a hengerfalnak. Nem szabad ezt hosszú ideig csinálni, mert besül a dugó ha már nagyon átmelegedett.
Az elején tegyél több olajat a benzinbe, elvileg 33-as keverék kéne, de 40-es is jó, és tedd egy rovátkával feljebb a súbertűt, hadd kapja rendesen a hűtést és a kenést a motor. 500 km után tedd vissza a tűt és 50-es keveréket használj. Apropó keverék, bejáratáshoz ne használ full syn olajat, az ásványi ilyenkor jobb mert nem olyan tökéletes a kenése, amire nincs szükség bejáratáskor mert az a lényeg hogy összekopjanak az alkatrészek. 500 km után mehet a full syn olaj is, de nem kell túlzásba esni és "RACING" olajjal járatni a Simsont, az a versenymotorokba való, nem utcai motorba utcára.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!