Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kardántengely mekkora...

A kardántengely mekkora fordulattal pörög?

Figyelt kérdés

Kicsit értelmetlennek tűnhet a kérdés (lehat az is :)). Ha ismerem a váltóáttételeket, a differenciálmű áttételét és a motor fordulatszámát, akkor elvileg ki lehet számolni a kerekek pörgési sebességét/ fordulatszámát, amiből meg a kocsi sebességét. Elméletben tök jól ki is számoltam, de gyakorlatban valamiért kb. 10-15%-os eltérés van, és nem jövök rá, hogy miért. :(

Valami nem stimmel a képletemmel, ami valószínűleg amiatt van, hogy nem vagyok teljesen tisztába a differenciálmű hatásával. A kardántengely nagyobb fordulaton forog, mint a féltengelyek, vagy épp hogy kisebbel?



2014. aug. 6. 17:34
 1/5 szántóvető ***** válasza:

kardán forog nagyobb fordulaton.

hogy mikkel nem foglalkozol szabadidődben.honnan tudod hogy van 10%-os eltérés?honnan tudod hogy a gyakorlatban mennyit forog a kerék egy adott sebességnél?

2014. aug. 6. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

lemértem :D

Vagyis a kerületéből és egy pontos sebesség értékből ki tudtam számolni, hogy mekkora a fordulatuk.

2014. aug. 6. 17:45
 3/5 anonim ***** válasza:
A kardántengely fordulatszáma magasabb, mint a keréké. Ha ismered a végáttételt, akkor a kerék fordulatszámát az áttétel értékével beszorozva megkapod a kardánt fordulatát (feltéve, hogy egyfokozatú a híd, de ebbe most ne menjünk bele). Egyébként az eltérés akár abból is származhat, hogy elméleti kerékátmérővel számolsz. A valóságban a kerék gördülési sugara kisebb, mint az elméleti átmérő fele, mert a terheléstől a gumi belapul.
2014. aug. 6. 17:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

És tényleg. Ez volt a hiba, a kerékátmérő. Kiszámoltam az átmérőt, ahelyett, hogy lemértem volna, és kiderült, hogy elég nagy a különbség a gumi miatt.

Így már csak 2%-os az eltérés, és ez is amiatt van, hogy nem pont akkora nyomásra van fújva a kerék, amekkorára kell, kicsit laposabb.


Köszönöm a segítséget

2014. aug. 6. 17:59
 5/5 anonim ***** válasza:
És még az is bejátszik hogy a keréknek van egy bizonyos szlipje, mert a gumi rugalmas, nem adja át az erő 100-át a talajra, a veszteség hő formájában távozik (abroncsok melegedése).
2014. aug. 6. 18:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!