Mazda 323f vélemények?
Szeretnék egy ilyen autót venni 95-2000res évjárat körülit,
benzineset. Mennyi pénzből lehet kb kihozni? Mert láttam 200 ért is de 400 ért is.Véleményeket kérek
1999-től már egy elég ronda karosszéria van. A BA karosszériát 1994-1998 között gyártották. 1994-1996 között gyártottnak sokkal szebb a belső tere, mint az 1997-től gyártottnak.
Zöldben és kékben nagyon ronda. A piros és ezüst kifejezetten jól áll neki. A fekete elmegy.
Annyi pénzből veszel autót, amennyit ki tudsz fizetni. Az ár gyakran tükrözi az állapotot is.
Ne a legolcsóbbakat nézd, inkább kicsit drágábban vegyél mint egy olcsót amit kidobsz.
Amire figyelni kell, hogy mennyire rozsdásodik, és hogy az előző tulajok között ne legyen boyracer aki széthajtotta és tojt a szervizelésre.
Azzal sajnos számolj, hogy ezek gyalázatosan rohadnak. Én nagy Mazda-fan vagyok, és nemrég akartam venni szintén 323-at, de egyszerűen nem találtam olyat, ami ne ltt volna elkeserítő állapotban. És nem a 400 ezeres kategóriát néztem, hanem 7 meg 800 ezreseket. Bár meglepő módon egyszer találtam egyet 400-ért, az érte volna meg a legjobban, csal meglehetősen le volt lakva, de motorikusan rendben volt. (Ez magánszemélyé volt, kereskedőknél csak szemetet láttam...)
Ezeknek az autóknak a legnagyobb ellensége tehát a rozsda, amit a kereskedők igyekeznek valahogy eltüntetni, ki hogyan.
Amit nézzél meg mindenképpen:
- kerékjárati íveknél a rozsda (nem az a kérdés, hogy van-e, hanem hogy milyen mértékű, ha eltüntették, hogyan [ívcserével vagy ráfújtak > nepperek jellemzően ez utóbbihoz folyamodnak]
- küszöbök! Nem ritka, hogy konkrétan folytonossági hiány van az anyagban, sokakat már csak a gitt tart össze. Ha cserepekben málló, gumiszerű anyagot találsz a küszöb helyén, menekülj, még akkor is, ha nagyot lehet alkudni. Ha fekete a küszöb (mert spóroltak a lefújáson) az sem túl biztató, de ha cserélték, az azért nem annyira gáz, csak csúnya.
- ha szemben állsz a motorral, a bal kéz felé eső torony. Ne legyen rozsdás és ne gittből legyen
- ajtók, főleg a sarkokon. Mazda betegség, hogy az esővíz befolyik, alul eltömődik a kifolyónyílás és pang a víz az ajtóban, ami szép lassan belülről kifelé rohasztja ki a fémet. Az sem biztató, ha sprayvel ráfújtak, ilyennek is sűrűn találkozni neppereknél. A megfolyt, igénytelenül rátüsszentett festéket nem nehéz kiszúrni.
- a motor járjon szépen, egy Mazda nem csöröghet, zizeghet. Szépen, egyenletesen kell húznia, 4500-as fordulat felett is, ahol vált a szelepvezérlés. Ezek nagyon jó motorok (az 1.5 88LE és az 1.6 98LE is), de szét lehet hajtani, ha ez megtörténik, felejtős.
- Klíma (ha van) működjön. Ha el sem indul a kompresszor (én több ilyet is kifogtam), hagyd inkább.
- Olajfolyás. A szelepfedél tömítésnél előfordulhat, hogy kicsapja, ez még nem a világ vége, de máshol ne, kartercsöveknél se.
- Futómű legyen egyben, ne kopogjon. A stabilizátor kopoghat, az pár ezer forintos tétel, de a lengéscsillapítók ne. Sajnos a Mazdákat nem a magyar utakra tervezték, ezért erre fokozottan oda kell figyelni.
Ezen kívül minden olyan, amit egy használt autó esetében meg szokás nézni. Vigyél magaddal valakit, több szem többet lát.
És lehetőleg kerüld a kereskedőket, azon belül is a kintről, főleg Ausztriából behozott, összetákolt, de valójában mindenhol törött, szétrohadt és hatszor visszatekert darabokat. Ilyeneknél vezetett szervizkönyvnek sem szabad bedőlni, azt nepper bácsi kitölti szépen ugyanazzal a tollal, kinti komálós haver pedig végigstemplizi.
Na szervizkönyvet vegyél, ne kilométerfutást és évjáratot, hanem állapotot.
Sok sikert! :-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!