Minek kell az autóban olajcserét csinálni? És pontosan hogyan történik?
Na, fürdeni vajon miért kell?
(gy. k.: mert 'koszos' leszel, ha mástól nem, a verítéktől, az elhalt, zsíros-poros hámsejtektől, stb.)
Az olaj is 'koszos' lesz, emellett elhasználódik, azaz már nem tudja olyan jól ellátni a feladatát.
De mondhatni azér', mer' a motorcsere sokkal drágább.
Mert idővel lehasználódik az olaj. Megváltoznak a tulajdonságai, pl a viszkozitása. Tele megy korommal, fémrészecskékkel és a hosszú távú hőhatástól kémiailag részben el is bomolhat (krakkolódik) kisebb kevésbé jól kenő molekulákká.
Alul a motor alatt van egy leeresztő nyílás, amit általában egy csavar zár. Azt kitekerik, kifolyok az olaj. Aztán visszatekerik a csavart. A motor tetején van egy "kupak". Azt fölnyitva betöltik az új olajat.
Nem követendő példának írom és erre külön fel is hívnám a figyelmet(!!!), de én 5 éve cseréltem utoljára olajat és semmi baja a motornak. (Most már azért fogok.) Igaz ez idő alatt nagyon keveset futott is.
Még egy fontos dolog: idén 32 éves ez az autó és még a szervizben is mindig megdöbbennek, hogy mennyire újszerű, szinte gyári állapotban van.
Fiatalabb korában megkapott minden extrát, mindenből a legjobbat. Nem volt sajnálva tőle. Lehet, hogy ez is közrejátszik. Na meg hogy 32 év alatt van benne 70e km!
(U.i.: most gondolom kapok egy csomó beszólást ezzel kapcsolatban, meg lepontozást. De nem érdekel úgy sem fogok reagálni rájuk. Ezt csupán érdekességképpen írtam. Aki ezt nem érti, azt sajnálom.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!