Melyiket érné meg megvenni? -Lada 1200 -Trabant 601 kinek milyen tapasztalata van ezekkel a nosztalgikus járművekkel? mennyire megbízhatók? meg az hogy mire kell figyeljek ha az egyik közül megveszem valamelyiket? mik lennének a főbb szempontok?
Első az egy igazi fax!
Mindkettő teljesen megállja a helyét a mai napig,és állítom hogy bármelyik típus megbízhatóbb a mai "tervezett avulással" készülő,silány minőségű tömegtermékeknél.
A trabi olcsóbban fenntartható,kis ügyeskedéssel télen is jó benne a fűtés,és gyakorlatilag nem tud elromlani,ha ésszel használják.Zajban,rugózásban viszont messze elmarad a ladától,amely becsipegeti városban akár a 10 litert is...
Kérdésedvan írj nyugodtan,és ne ezekre a fagolyókra hallgass.
Rengetegszer felvetették már a kérdést és ki is veséztük. Keress vissza!
Röviden csak annyit: nagyjából egyetértek az első válaszolóval, de azt hogy gyakran elromló technika, azt cáfolnám.
Egyébként meg Lada mindenképp. Autóbb, sokkal jobban megy, kényelmesebb, tágasabb, halkabb, biztonságosabb, már a maga nemében, ne egy mai autóhoz hasonlítsuk!
Ez a Lada ill. szoci autó téma. Nagyon osztja a
nép nézeteit. Valaki egyenesen hülyének nézi a másikat ha Ladát akar venni. Nekem is van. Azért mert fun vok. De van egy hétköznapi járgányom is amibe berakhatom a családot ha kell. Légzsákokkal klímával stb. Ami mondjuk 85-ben nem hiányzott senkinek mert azt sem tudták mi az. De nem azért van modernebb gépem is mert a Lada nem birná. De úgy ahogy sok ember, az asszony is úgy van vele Hogy ha kitalálnak vomi újat, akkor a régi már egy fos. És mindjárt fikázni kell azt ami régen király volt. Persze a biztonság nagyon is számít! De a sok paprika jános nem azért vesz neonos civicet mert jó a töréstesztje. Ha érzed a feelingjét vedd meg! Ennyi!
"Nekem olyan apróságok miatt van elegem a ladából, mint a három kézzel tekerhető kormány..."
Ne álló helyzetben tekerd! Úgy tényleg bele kell kapaszkodni rendesen, de menet közben szerintem nincs vele semmi gond.
"...a bal oldali indítókulcs..."
Igen, ez tényleg fura. Először én is mindig a másik oldalon keresem. :) De ez nem probléma, abszolút megszokható.
"...a mindenféle korróziók..."
Ha nem rohasztod kint az utcán télen-nyáron, nem csapatod télen a sós lében és után nem pácolod, hanem időnként lemosod, néha az alvázvédelemre is odafigyelsz, nem rosszabb ebből a szempontból mint egy 90-es években gyártott F Astra. Sőt!
"...kopások, gyenge minőségű alkatrészek..."
Ne egy mai prémium kategóriás autóhoz hasonlítsuk! Egyébként azoknak a "gyenge minőségű alkatrészek" a nagy része elmegy 30-40 évig, úgy hogy hozzányúlni sem kell.
"...alacsony hatásfok és teljesítmény..."
Ezzel nem tudok vitatkozni. De ne felejtsük el hogy a 70-es évek eleji technikáról beszélünk 2014-ben! Akkor ezt tudták kihozni egy viszonylag olcsón eladható népautóból: 1.2 motor, 10 l/100km, 60 ló. (Azt még halkan zárójelben megjegyzem, hogy az az 1 tonna alatti súlyhoz azért az a 60 lapi nem olyan botrányosan kevés... Van nekem is egy 125 lóerős 280Nm-es mai dízelem, na nem ahhoz kell hasonlítani!)
"...4 sebességes váltó (tudom, van amelyikben 5 van, az enyémben 4 volt)..."
Ez megint a kor technikája divatja volt. Valóban kevés városon kívül. Bővel elbírt volna még az 1.2-es motor is egy 5. fokozatot, amit 60-70-től lehetne már kapcsolni.
"...Trabantom sosem volt, álló helyzetben szimpatikus, de felejthetetlen negatív élmény a vezetése és a bűze..."
Az nekem se. Gyerekkoromban is mindig Ladánk volt. Öregapámnak voltak mindig 2T Wartburgjai meg Trabantjai. Igaz, ezekben csak párszor ültem, de már akkoriban a 80-as években is csalódás volt a Ladához képest.
Trabink volt én szerettem.
Modjuk évente egyszer kellet egy nagy szervíz ami tényleg nagy volt de utána 1évig faxa volt.
Tény és való,hogy figyelmet/törödést igénylő autó. Szóval ha napi használatban van akkor is illik garázsban tartani,stb de szolgálni fog.
Ja igen sportos ülés helyzet hang és szag meg a biztonság szinte teljes hiányától olyan bájos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!