A2-vel vezethető motorok (? )
A2-vel nem 70, hanem 35 kW a teljesítményhatár. Lefojtva meg nem viheted műszakira, mert nem hülyék ülnek az NKH-nál, tudják hogy vizsga után azonnal visszaállítanád az eredeti teljesítményére.
Másrészt elég ön- és közveszélyes hogy egy 2x olyan erős gépet veszel mint amire van rutinod. Az nem érdekel ha te töröd ki a nyakad, de ha a gyerekem is elsodrod akkor kezed összerakod hogy lebénulj annyira hogy ne érezz fájdalmat.
Hiába motoroztál több ezer km-et, azok aligha voltak 10 kW-nál erősebbek. Egy 70 kW-os motor kicsit máshogy reagál a gázra, nem véletlenül 24 év rá a korhatár.
Másrészt, ha ennyire érdekel ez a dolog, akkor keress rá konkrét jogszabályra, és ne alapozz olyanokra hogy valahol hallottad.
Lefojtani meg le lehet, csak nem fogod tudni levizsgáztatni.
"Több ezer kilométert lemotoroztam baleset nélkül."
Majd ha meglesz a százezredik kategórián belül, legalább két kategóriában, akkor majd mondhatod, hogy biztonságosan tudsz motorozni. De akkor már túl leszel néhány boruláson meg motorelhajításon, és alapból nem fogsz ilyet mondani.
Aki A1-gyel azzal kérkedik hogy párezer vagy pártízezer kilométeren már túl van, annak még messze nincs meg a kellő rutinja és tapasztalata egy 100 lóerős paripa üzembiztos terelgetéséhez.
A jogszabály lehetőséget ad a motor lefojtására, de eddig még nem nagyon találkoztam céggel, amelyik meg is csinálja.
Ezt úgy kell elvégezni, hogy te otthon házilagos módszerekkel ne tudd visszaalakítani, ezt meg kell terveztetni, NKH-nál engedélyeztetni, majd utána szintén náluk bevizsgáltatni, és vizsgáztatni.
Elméletileg átalakításnak minősül:
"A jármű átalakítása a már forgalomba helyezett (magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott) jármű olyan megváltoztatása, amely a járműre már meghatározott adat, illetőleg közlekedésbiztonsági vagy környezetvédelmi jellemző módosulását eredményezi"
"Az átalakított járművet - a sorozatszerűen átalakított járművekre meghatározottakat kivéve - időszakos vizsgálatra az NKH területileg illetékes regionális igazgatóságnál be kell mutatni. E vizsgálat elvégzésére a sorozatszerű átalakítást végző gépjárműfenntartó szervezetet az NKH Közép-magyarországi Regionális Igazgatósága - meghatározott feltételekkel - feljogosíthatja.
Ha az átalakított jármű a követelményeknek megfelel, az átalakítással létrehozott változást az NKH területileg illetékes regionális igazgatósága a jármű hatósági (forgalmi) engedélyébe, vagy ha az átalakítás tényét az okmányirodánál vezetik be (például a jármű vámtarifaszám szerinti besorolása megváltozik), akkor csak Műszaki adatlapra vezeti be."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!