Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a különbség az Audi A8 és...

Mi a különbség az Audi A8 és S8 között?

Figyelt kérdés
ugyan úgy néz ki mind a kettő
2014. júl. 24. 13:39
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
67%
Az,hogy az S,az Audi sportfokozata,olyan,mint a BMW-nél az M. Tehát erősebb motort raknak bele.
2014. júl. 24. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
100%

Erősebb motor,jobb fékek.

Ez az Audi gyári sportváltozata.

Szinte minden modellből készült S.

2014. júl. 24. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
Amúgy az S1-ben is v6-os motor lehet?
2014. júl. 24. 15:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:
100%
audi S1 egy rallyautó a 80-as évekből, abban 2.2 literes 5 hengeres turbómotor van. Van az audinak egy új modellje az A1-es kisautó, annak az S1 változatában 2 literes 4 hengeres TFSI van.
2014. júl. 24. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Az Audi ugye A betűvel jelöli a tipusait.

Majdnem minden váltózatból készitenek sportos változatot is, bika motorral, erős felfüggesztéssel, de az autó ugyanúgy néz ki. Ezeket jelölik S betűvel.

És van az RS, ez már nincs minden tipusból, RS8 sem létezik. Ezek már olyan erősek, hogy menetteljesitményben közel vannak egy Ferrarihoz, átlagos kinézettel.

2014. júl. 24. 20:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:
100%

Összefoglalva annyi a különbség, hogy az S8 a Audi gyári sport változata. Maga a gyár készíti, nem egy másik tuning-cég.


Az 1997-es évi Autókatalógus szerint: „A „topmodell”4,2 literes V8-as motorja enyhe gyári tuningon ment á: a sűrítési viszonyt 10,8:1-ről11,6:1-re emelték, de változó szelepvezérlés és szívócsőhossz, illetve sportkipufogó is jár az S8-hoz. A teljesítmény 300 LE-ről 340 LE-re emelkedett. A sportos limuzin ereje 6 fokozatú kézi váltó és összkerékhajtás közvetítésével jut el a talajra. Gyári adatok alapján 5 másodperc alatt katapultálja magát az autó álló helyzetből 100 Km/h sebességre. Az Audi modellkínálatának zászlóshajója feszesre hangolt sportfutóművet és 18”-os könnyűfém keréktárcsákat kínál. Az autó markáns formai ismertetőjegye a polírozott alumíniumból készült külső tükörház. Az ingolstadt-i gyár az egyetlen, amely a luxuskocsik piacán négykerék-hajtású modellel versenyez.”


Ez az első sorozatú A8/S8-ra vonatkozott.

Alapesetben az A8 motorkínálata ez volt:

2,8 V6 193 LE

3,7 V8 230 LE

4,2 V8 300 LE.

1998-ban volt egy kis ráncfelvarrás, akkor bevezették az A8 esetében is a 2,5TDI-t, V6 150 LE.

A 3,7-es változatban a Quattro meghajtás opcionális (rendelhető), a 4,2-es változatban pedig alapfelszereltség.

Ha jól tudom, az A8-ban kezdetben szériafelszereltség volt az automata váltó, az S8-ban pedig a 6-os kézi, de később, már az S8-hoz is lehetett rendelni Tiptronic-ot.

Az S8-ban szériafelszerltég volt a Quattro meghajtás.

1998 után az S8 460 LE-s lett. A maximális 430 nm nyomatékát 3400/perc fordulatnál eléri! Utastere Valcona-bőrrel bevont, a díszítőbetétek pedig mirtusz, juhar vagy karbon.


2002-től új A8.

Az alap A8 4,2-es 335 LE-s lett.

Azt hiszem innentől az S8-ba már a Lamborghini 5.2-es motorját rakták. Ez V10-es, 444 LE.

Nyomatéka: 540 Nm;

Teljes neve: Audi S8 5.2 FSI Quattro

[pontosabban a Lamborghini Gallardo motorja 5000-es volt, ezt fejlesztették tovább 5200-re)



Wikipedia szerint különbség kívülről: polírozott alumínium tükörház, polírozott iker-kipufogó, krómhatású első hűtőrács, S8 jelvény (kormány +csomagtérajtó) + amit fentebb írtam, más beállítású sport-futómű, más alufelnik.

2014. júl. 24. 21:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
köszi, most már értem :D
2014. júl. 24. 22:18
 8/11 anonim ***** válasza:

6-os vagyok újra.


Örülök, hogy segíthettem.

Sajnos van a szövegben egy elírás, most szólok még mielőtt valaki más tenné ezt meg.


A 1998-tól ráncfelvarrott S8 NEM 460 LE-s, hanem "csak" 360 LE. (ezt egy 2001-es prospektusból néztem ki, de véletlenül elgépeltem, bocs.


A másik pedig, hogy az S8-nak van S8 jelvény a hűtőrácsán is (elöl).

2014. júl. 25. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:
6-os! kis kiegészítés a korrekt válaszodhoz: A ráncfelvarrás után lett a 4.2-es hengerenként 5 szelepes, az addigi 8 helyett, így az A8-ban 310, az S8-ban 360 lóerővel. A 3.7 literes V8 kezdetben 240, később 270 lóerős volt. A 2.5 TDI-ből volt 150, 180 majd 163 lóerős verzió. A 3.3. V8 TDI, ami az első V8-as dízel, és máig a egkisebb sorozatgyártású V8-as dízel, pedig kimaradt a felsorolásból :) Az S8-ban is volt tiptronic, bár ezt leírtad, a sima A8-ban viszont csak az volt.
2014. júl. 25. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:
bocs elírtam, tehát hengerenként 5 szelep lett 4 helyett...
2014. júl. 25. 22:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!