Mi a különbség az Audi A8 és S8 között?
Erősebb motor,jobb fékek.
Ez az Audi gyári sportváltozata.
Szinte minden modellből készült S.
Az Audi ugye A betűvel jelöli a tipusait.
Majdnem minden váltózatból készitenek sportos változatot is, bika motorral, erős felfüggesztéssel, de az autó ugyanúgy néz ki. Ezeket jelölik S betűvel.
És van az RS, ez már nincs minden tipusból, RS8 sem létezik. Ezek már olyan erősek, hogy menetteljesitményben közel vannak egy Ferrarihoz, átlagos kinézettel.
Összefoglalva annyi a különbség, hogy az S8 a Audi gyári sport változata. Maga a gyár készíti, nem egy másik tuning-cég.
Az 1997-es évi Autókatalógus szerint: „A „topmodell”4,2 literes V8-as motorja enyhe gyári tuningon ment á: a sűrítési viszonyt 10,8:1-ről11,6:1-re emelték, de változó szelepvezérlés és szívócsőhossz, illetve sportkipufogó is jár az S8-hoz. A teljesítmény 300 LE-ről 340 LE-re emelkedett. A sportos limuzin ereje 6 fokozatú kézi váltó és összkerékhajtás közvetítésével jut el a talajra. Gyári adatok alapján 5 másodperc alatt katapultálja magát az autó álló helyzetből 100 Km/h sebességre. Az Audi modellkínálatának zászlóshajója feszesre hangolt sportfutóművet és 18”-os könnyűfém keréktárcsákat kínál. Az autó markáns formai ismertetőjegye a polírozott alumíniumból készült külső tükörház. Az ingolstadt-i gyár az egyetlen, amely a luxuskocsik piacán négykerék-hajtású modellel versenyez.”
Ez az első sorozatú A8/S8-ra vonatkozott.
Alapesetben az A8 motorkínálata ez volt:
2,8 V6 193 LE
3,7 V8 230 LE
4,2 V8 300 LE.
1998-ban volt egy kis ráncfelvarrás, akkor bevezették az A8 esetében is a 2,5TDI-t, V6 150 LE.
A 3,7-es változatban a Quattro meghajtás opcionális (rendelhető), a 4,2-es változatban pedig alapfelszereltség.
Ha jól tudom, az A8-ban kezdetben szériafelszereltség volt az automata váltó, az S8-ban pedig a 6-os kézi, de később, már az S8-hoz is lehetett rendelni Tiptronic-ot.
Az S8-ban szériafelszerltég volt a Quattro meghajtás.
1998 után az S8 460 LE-s lett. A maximális 430 nm nyomatékát 3400/perc fordulatnál eléri! Utastere Valcona-bőrrel bevont, a díszítőbetétek pedig mirtusz, juhar vagy karbon.
2002-től új A8.
Az alap A8 4,2-es 335 LE-s lett.
Azt hiszem innentől az S8-ba már a Lamborghini 5.2-es motorját rakták. Ez V10-es, 444 LE.
Nyomatéka: 540 Nm;
Teljes neve: Audi S8 5.2 FSI Quattro
[pontosabban a Lamborghini Gallardo motorja 5000-es volt, ezt fejlesztették tovább 5200-re)
Wikipedia szerint különbség kívülről: polírozott alumínium tükörház, polírozott iker-kipufogó, krómhatású első hűtőrács, S8 jelvény (kormány +csomagtérajtó) + amit fentebb írtam, más beállítású sport-futómű, más alufelnik.
6-os vagyok újra.
Örülök, hogy segíthettem.
Sajnos van a szövegben egy elírás, most szólok még mielőtt valaki más tenné ezt meg.
A 1998-tól ráncfelvarrott S8 NEM 460 LE-s, hanem "csak" 360 LE. (ezt egy 2001-es prospektusból néztem ki, de véletlenül elgépeltem, bocs.
A másik pedig, hogy az S8-nak van S8 jelvény a hűtőrácsán is (elöl).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!