Szeretnék venni egy 50ccm-es segédmotort. Milyen szempontok alapján válasszak?
Simson vagy robogo? 2 ütem vagy 4 ütem? Márka? stb.. szempontok... fogalmam sincs róla hogy milyen kéne teljesen h*lye vagyok hozzá.
Napi 10-15km ert tennék meg vele munkába járva városon belül. Esetleg párszor egy hosszabb 20 km-es utat a szomszéd városba.
A 4ütemű 50ccmben egészen félelmetesen gyenge. Motor: ha élvezni is szeretnéd a közlekedést, emellett még motorozni is megtanulsz. Robogó: ha sz-rsz az egészre és csak el akarsz jutni A-ból B-be.
Én ezeket ajánlom:
Yamaha DT, Derbi Senda, Rieju RR, Aprilia RX, Honda MTX. Aprilia Rs 50, Yamaha TZR 50/80, Honda NS1, Cagiva Prima, Derbi GPR, Rieju RS1/RS2.
Köszönöm a választ! Van a 4 ütemnek valami előnye vagy csak hátránya van?
Fogyasztásra kb mennyire jönnek ki ezek a segédmotorok? 2-3L fogyasztás lenne az ideális.
Szerintem meg nem gyenge a 4t. Városba tökéletesen elég (kivétel Budapest, és még pár nagyobb város, ahol 60 a minimum sebesség). 50-55 körüli sebességet ez is megy, az utazó legyen 50, és akkor még nem is erőlködik.
Igazság szerint nem sebességben van nagy különbség a 2t és a 4t között, hanem dinamikában, gyorsulásban. A 4t lassabban éri el az 50 km/h-s sebességet, nincs annyi nyomaték. Cserébe a fogyasztása ideális esetben fele a 2t-nek. A 2t robogók 3l körül esznek, a váltós motorok rendszerint még ennél is többet (nem Simson-ról beszélek!). Ezt általában úgy érik el, hogy még kínozva sincsenek, ha húzod neki, többet is tud enni. A 4t 1,5-2l-el beéri.
További nem elhanyagolható tény, hogy míg egy 50-es 2t 20-25 ezer km után már generálra szorul, a 4t jó esetben 40-50 ezreket megy el megbontás nélkül. Plusz nem kell bele olaj a benzinhez, ami további megtakarítás.
Félre ne értsetek, nem a 4t mellett akarok lobbizni. Pusztán nem tartom rosszabbnak az 50-es 2t-knél. Mindnek megvan az előnye és a hátránya.
Más: az, hogy váltóst veszel vagy nem, a későbbi motoros terveidtől szerintem teljesen független. Én is robogóról ültem át 125-ös váltós motorra, miután letettem a könnyített A1-et. A váltás megtanulása kb fél óra volt. Szóval ne ez alapján dönts. Az én véleményem az, hogy városi használatra sokkal praktikusabb egy robogó, mint egy váltós 50-es. Pláne, ha olyat veszel, ami 6 sebességes. Annyi kell majd váltogatnod 2 lámpa között, hogy meg fogod unni. Ilyen szempontból a Simson még jobb, ott csak 3 (vagy 4) sebesség van.
Én is nehezen döntöttem 2 éve, hogy mi legyen az első motorom. Eredetileg Simson-t akartam, de nem találtam megfelelő állapotút, vagy ha mégis, 80-90 ezreket kértek érte. Az meg egy vicc ár ezekért. Úgyhogy robogóm lett végül, egy Malaguti Ciak.
És adnék még egy tanácsot, ha lehet. Tudom, hogy randább, meg nem divatos, de én nagykerekű robogót ajánlok neked. Aprilia Scarabeo, Piaggio Liberty, Malaguti Ciak, Malaguti Centro, Piaggio Free, Italjet Torpedo, stb. Nagyon sok fajta van. Ami a legnagyobb előnyük, hogy kényelemre sokkal jobbak kiskerekű társainál. Áldás a magyar utakon a nagy kerék. Továbbá nem keresett típusok, könnyebb lesz kifogni jó állapotút belőle, mert a "tuningbetyárok" kerülik, a nem divatos formája miatt.
Bocs, hogy kicsit hosszútra nyúlt a dolog, remélem tudtam segíteni. Kérdezz bátran, ha valami még érdekel, talán tudok segíteni.
Ha megfelelő állapotban van, simán kibírja a 100km-ert, az más kérdés, hogy te meg fogsz gebedni rajta. :) Annyira azért nem kényelmes motorok ezek, szóval legalább egy 20-30 perces megállót iktass majd be, hogy ki tudj nyújtózni.
Ja, és a 100km alatt ne hajtsd, a nyélgázt felejtsd el. Igazából ez az egy titok van a hosszú életű robogóhoz. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!