Lehet tenni a váltóba még 1 fokozatot?
Arra ne vegyél mérget, hogy nagyobb lesz a végsebesség. Nem biztos, hogy le tudja majd forogni a hosszabb áttételt.
Sok 6 sebességes autó 5-ben éri el a végsebességét, 6. csak kímélő fokozat, ott kevesebb megy.
Nem lenne nagyobb a végsebesség. Már nem lenne ereje a motornak hogy a leghosszabb fokozatban is kiforogja magát. Egyetlen értelme az lenne,hogy 100...130 közötti utazónál valamennyivel kevesebbet enne az autó.
Az ilyen nem sokkal liter feletti (1,5-ig kb.) kocsik a végsebességüket a leghosszabb váltófókozat alatti fokozatban hozzák, tiltás körüli fordulatszámon.
Szerintem még hármat rakj bele és akkor menni fog 300-at is. Mer' a Forma-1-be is nyolcsebességes váltót használnak és azok az autót 300-nál is gyorsabbak.
Egyébként akkor oldható meg a dolog, ha a váltónak van olyan hatsebességes változata, aminél minden főbb adat megegyezik, csak az 5 fokozatra "ráakasztottak" egy hatodikat. Segítek: ilyen nincs, ez jó 30 éve volt divat, mikor elterjedet az ötsebességes váltók. A Ladáknál például megoldható volt a dolog, mert az ötödik fokozat a direkt 4. után jött, a többi fokozat nem változott, a kapcsolószerkezet átépíthető volt, de valamelyik VW-váltóval is el lehetett ezt játszani.
Manapság már overdrive-áttételezésű az 5. fokozat (1:1-nél hosszabb), a 6-os váltóknál a 6. fokozat sokszor nem is hosszabb, mint az 5-ösökben az ötödik, csak a fokozatok kiosztása más, szűkebben lépcsőzött a váltó. Ettől nem nő a végsebesség.
De nem biztos, hogy a hosszú hatodiktól nőni fog. Ha túl hosszú az áttétel, a motor nem tud elég nyomatékot leadni, mert adott sebességnél túl alacsony lesz a fordulatszáma. Ilyenkor kínlódik, csörömpöl, megugrik a fogyasztása, de menni nem hajlandó. Márpedig a gyári váltók általában ki vannak találva, olyan az áttételezésük, hogy a végsebességet még épp eléri velük az autó, de egy gyorsítás nem tart napokig és kisebb, autópályán szokásos emelkedőknél nem fullad meg a motor. A hosszabb áttétel - főleg kis szívómotorok esetén - csak ront a helyzeten, a motor élettelenül döglődik, menni meg nem akar.
tegyel 1 nagyobb attetelu difit, bar nem lessz +1 sebesseg, de kevesebbet forog, tobbet megy, ha! birja a motor.
azert nem mindig idealisak az attetelek.
"raknék az autómba még egy sebességet, úgy lenne 6 sebességes és akkor nagyobb lenne a végsebesség"
Nem lenne nagyobb a végsebesség, mert az 5-ös váltó is úgy van mérezetve, hogy 5-ösben a motor teljesítménye szab határt a további gyorsulásnak, sőt néhány, főleg kisebb autó, 5 sebességes, de 4-ikben éri el a végsebességet, 5-ösben meg visszalassul. Pl. régebbi 1.3-as suzuki swift, lada samara. Nagyon kevés olyan kocsi van, ami legnagyobb fokozatban is leforog tiltásig, és így a rövidebb áttérel miatt nem tud gyorsabban menni, személy szerint egy ilyet se tudok most mondani.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!