Szerintetek most már tényleg lesz valami az smkp-k rendszámozásából? Ha igen, mi a véleményetek róla? Mi lesz a Simsonokkal, mi a papír nélküli ötvenesekkel és 125/50-esekkel?!
Az lesz, hogy nem lehet majd kötelező nélkül, és életveszélyes tákolt romokkal motorozni. Nem lehet azonosíthatatlanul átmenni piroson, vagy károkozás után (meghúz valakit) csak úgy felszívódni.
A nagyobb köbcentis ál-50esek majd magoldják, lepapirozzák, kiköhögik az esetleges büntetést. Gondolom lesz valami türelmi idő a 100...125 ccm-es motorok lepapirozásához.
Biztosan.
Mert a családi adókedvezménnyel annyi pénz kiesett az államkasszából, hogy pótolni kell valahonnan...
az a véleményem róla, hogy ez is csak egy lehúzás lesz megint, nincs ebben semmi jó szándék, csak fizessél be 15-30 ezret állambácsinak...
jól tönkreteszik a kismotorok piacát, mert a tulajdonosok fele azonnal el akarja majd adni a motort, sokkal kevesebbet fog érni az összes 50-es motor, a kis értékű gépek pedig 1 forintot sem fognak érni, mert többe kerül a műszaki, meg a rendszámozás, meg a biztosítás, mint amennyit a motor ér...
És ezeket majd rendszeresen kell műszaki vizsgára is vinni?
A 70-80ccm-is gépeket meg úgy is át fogják tolni műszakin egy kis borítékk (azonnal 50ccm lesz).
Szerintem max úgy tudják bevezetni, hogy csak az újonnan eladottakra fog ez vonatkozni...
Egy 30 éves motor, amit lehet, hogy már 5x elloptak, a jó isten se tudja megmondani, ki az igazi tulajdonosa...
Mi van ha múlthéten lopott egy motort valaki, ír egy adásvételit a haverjával, aztán besétál az okmányirodába rendszámoztatni a saját nevére, és onnantól hivatalosan is az övé a motor? Később mikor az eredeti tulaj meglátja a motort és rendőrt hív, azt mondja majd neki a rendőr, hogy felejtse el, mert papírok szerint a tolvajé? Na hagyjuk már...
Ezért én azt tartom valószínűnek, hogy ez legfeljebb az újonnan vásároltakra lesz érvényes, ahogy kijönnek a szalonból, hivatalosan névre kerül, rendszámot kap, műszaki vizsgán esik át, és onnantól lehet követni, hogy mikor adják-veszik, mint ahogy a 125 és afölötti gépek esetében.
Aki nem tudja igazolni egy korábbi adásvételivel, hogy övé a motor, az meg is érdemli.
Visszamenőleg rendszámot és műszaki vizsgát mindegykre.
Legalább egyszer és mindenkorra eltűnik a sok életveszélyes, füstölgő rom. Tákolt Simson, széthullófélben lévő Berva, Riga, Babetta... a sok Pistike majd rájön, hogy a közlekedés nem játék.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!