A yamaha yz 125 2T vagy a yz250f 4T az erősebb szerintetek?
Na vegyük sorba, egy 125-ös 2T megeszik egy 250-es 4T-t minden tuning nélkül, ha tuningolod, akkor bőven elveri. Továbbá, a japánok nagyon megbízható motorokat gártanak, de nem erőset. Ha erős motort akarsz, akkor valami olasz gyártmányú motort nézz, mint pl. Aprilia RS 125. A váza és a futóműve fényévekkel megelőzi a kategóriát, a Rotax 122-es blokkban megvan a maximális 43 Lóerő, ami a kategóriában megintcsak elviszi a pálmát. Viszont az olasz motorok jellemzője, hogy viszonylag hamar szétpörgi magát, drága az alkatrész hozzá, sokat eszik (125-ös 6-7-8 liter) de van benne erő és a vége valahol 180 és 190 km/h között van. Szóval ha van pénzed és a teljesítmény a fontos akkor olasz motor, ha a gazdaságosság számít akkor pedig japán motor, mind a kettőnek vannak előnyei és hátrányai.
Kérdezed hogy a Kawánál, Yamahánál, Hondánál is így van e, erre személyes tapasztalatból annyit tudok mondani, hogy 4 éve részt vettem egy versenyen, ahol 4T-s 250-esek versenyeztek és ketten neveztünk 2T-s 125-ös motorral, én RS-el, egy másik srác pedig egy Cagiva Mitoval. A verseny előtt volt egy időmérő szerű valami (komolyabbnak gondoltam a versenyt, de nem volt az), amin a Cagiva-s sráccal magasan nyertünk a többiek előtt, ez volt délelőtt, délután a verseny. A verseny 25 körös volt, 13 kör kellet az első lekörözéshez, 23 a másodikhoz, a sorren Aprilia, Cagiva és utánnunk a 4T-s 250-esek. Haverjaimnak vannak ilyen japán gyorsaságiuk, azokat kicsivel nehezebben előzöm le mint a versenyen részt vett 250-es 4T-s gépeket, szóval erősebbek a 125-ös japán 2T-sek is a 4T-s társaiktól.
A 4T 500 ccm alatt nagyon gyenge, a 2T pedig 500 ccm-ben a 4T-s 1000 ccm-eseket veri, nemrég volt szerencsém kipróbálni egy Bimota V2 500-as kétütemű gyorsaságit egy elég nagy pályán, maga volt a gyönyör, el is kezdtem ezt a motort felhajtani magamnak, meg is van, már csak a behozatal és az engedélyeztetés van hátra. A fogyasztásáról inkább nem írok konkrétat, mert sokan szívrohamot kapnak, de az RS250-em is beharapta 100-on a 16-18 litert, de egy 4T-s 600-as mellé ha odakerültem max gyorsulásra vert oda a nyomatéka miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!