Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Első nagymotornak melyik?

Első nagymotornak melyik?

Figyelt kérdés
Sziasztok, az lenne a kérdésem, hogy milyen első nagymotort vegyek? A nagymotor jelen esetben 125 ccm, mivel arra van jogosítványom. Két motor közt szeretnék választani amik egymáshoz képest két különböző világ: az egyik a Honda CR-M 125 a másik pedig a Yamaha XT125X. Az előbbi 2 ütemű, körülbelül 30 lóerő, 6(és több) literes fogyasztással, a másik 4 ütemű 10-15 lóerő 2-3 literes fogyasztással. A honda 1999-es évjáratú, a yamaha pedig 2007-es. Kinézetre egyértelműen a yamaha tetszik jobban, hangra is viszont a teljesítménye miatt aggódom. Az előbbiről illetve magáról a kétütemű endurókról olvastam olyat, hogy kb 15-20 ezer km-enként kell neki egy kissebb-nagyobb felújítás, rosszabb esetben teljes generál, mivel nem tesz jót neki az a nagy fordulatszám amin kell tartani hogy az ereje megmutatkozzon. Melyik lenne a jobb választás első nagymotornak?

2014. júl. 18. 19:35
1 2
 11/16 anonim ***** válasza:
5-ös vagyok. Természetesen vannak a 11kw/15Le-s motornak rizikói amelyek fojtás nélkül rohangálnak, de nagyon ritka hogy becsusszon valami ziccer, persze ha mégis becsúszik akkor pénzbírság a következménye. Az hogy egy 125-ös 4T-s gép annyi mint egy Simson, az nem igazán túlzás. Ha ismered a 2T és a 4T működését, akkor már tudod azt is hogy a 4T jóval gyengébb kis köbcentiben, de még 250-ben is gyenge, 500 köbcentitől már talán van értelme, de egy 2T-s KTM MX500 azt is megeszi reggelire. Az utazó hogy 95-110, az elég meredek, ne higgy a tulajnak aki rád akarja sózni, elég annak a 65-70-is tartósan, de ha 110-el mész példáúl és hirtelen előzni akarsz akkor a 124 km/h-s végsebességig szinte semmi nincs már, szóval bajosan tudsz előzni is. Írtam fentebb hogy egy RS125 170-180-al úgy hasít mint a szél erőködés nélkül, míg egy 250 köbcentis 4ütemű gyorsasági már 130-nál majd a plafont nyalja. Az igaz hogy a 2T-nek sokkal több a fenntartása és gyakrabban kell szervizelni, és többet eszik, de van benne erő és nem csak taknyolsz vele, egy Pegaso 125-nek ott kezdődik az utazója ahol a 4T-s testvérének már a végsebessége van. Szerintem maradj a 2T-nél, hidd el hogy nem bánod meg és élvezni fogod, míg a négyüteműre az erőtlensége miatt hamar ráunsz.
2014. júl. 23. 14:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/16 anonim ***** válasza:
azt kifelejtettem 3 éve voltunk motorral a Transalpinán Erdélyben, nagyon jó partos út volt, szinte végig felfelé kellett menni rajta. Én egy Pegaso 125-el voltam, egyik haverom valami 4ütemű Yamaha 250-es enduróval, szabályosan hallani lehetett egy idő után amikor egy nagyobb emelkedő jött hogy a főtengely hányat fordul alatta, ott röhögtük hogy mi a 2T-s Apriliával vigan hasítunk felfelé 70-80-90el, addig ő tőlünk 5-600 méterre meg sokszor kilométerekre kullog, pedig nekünk volt egy-egy 20 literes marmon kanna benzin a motoron a csomagokon kívül, mivel benzinkut nem olyan sűrűn volt mint itthon, de hegyi utakon a Pegaso bevágta a 8-9 litert, így vinni kellet benzint magunkal.
2014. júl. 23. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/16 anonim ***** válasza:
Ki kell próbálni a 4T és a 2T motort is és döntsd el, hogy melyik tetszik jobban.
2014. júl. 23. 20:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm az összes választ, és saját tapasztalatot. Végül (legalábbis mivel a motor megvétele 1 héten belül esedékes kb, és ha minden jól megy nem viszik el előlem) egy 2004-es Yamaha DT 125 R mellett döntöttem, rendszámos, 10 kw a papírokon, és állítólag még a gyári fojtások is benne vannak, tehát mint laikus arra következtetek, hogy nincs széthajtva. Amit néztem XT talán a külseje miatt fogott meg, de sajnos az eladó nem egy őszinte ember: e-mailben kétszer is rákérdeztem, hogy az esztétikai hibákon kívül nincs-e más baja a motornak, persze azt a választ kaptam hogy nincs. Végül kiderült, hogy az első felni megvan nyomva, és ami még rátett egy lapáttal: a szervizben beszerezhető nem után gyártott műszerfal mely 120.000 forint körül van, nem működik. Persze ezt is "elfelejtette" leírni a hírdetésben, és e-mailben is. Szóval ha minden jól megy maradok a kétütemű Yamaha DT-nél. Erről valakinek tapasztalata? Ja, és láttam hogy többen ajánljátok az Aprilia Pegaso-t, de az sajnos nem tetszik külsőleg, és szerintem azért fontos, hogy egy motor amiért egy csomó pénzt kiad az ember tetszen neki, de hát kinek a pap, kinek a papné. Köszönöm szépen mégegyszer a válaszokat, nagyon sokat segítettetek! Elnézést a hosszú hozzászólásért, de gondoltam megosztom veletek, hátha valakit érdekel.
2014. júl. 24. 23:11
 15/16 anonim ***** válasza:
Örülök hogy a 2T mellet maradtál. Jobb lesz az mint a 4ütem, jobban is fogod élvezni, ha pedig megszabadulsz majd idővel a fojtásoktól, akkor újabb örömöket okoz majd. De azért fojtottan is erősebb mint a 4T-s 125-ös :)
2014. júl. 25. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
jah, még annyit akarok, hogy ha van rá lehetőség, próbálj ki egy Pegaso-t, egy próbát megér és lehet hogy bele szeretsz :)
2014. júl. 25. 11:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!