A2 es motorjogosítvánnyal vehetek ilyet?
Jogilag a szabály: Motorkerékpár vezetésére jogosít, legfeljebb 35kW teljesítményig, de legfeljebb 0.2kW/kg teljesítmény, tömeg arányig.
Ezt néztem ki magamnak( pénz még nem jött rá össze de folyamatban van): BMW G 650 GS
35 kw és 48 lóerős de azt nemtudom, hogy 0.2 kw/kg teljesítményű e. + máshol azt írták, hogy a köbcentit is nézik de máshol aztírták amit bemásoltam.
Mégegy kérdés: első motorjogsim és elvileg 2 évig nem vihetek utast, ezt a rendőrők komolyan veszik és megnézik mikor tettem le a jogsit vagy nem nagyon foglalkoznak ezzel?
Én azt olvastam a GS-ről, hogy 191 kg. A teljesítmény/tömeg arányt úgy tudod egyszerűen ellenőrizni, hogy ha fordítva számolsz: a kW-ot szorozd meg 5-tel, és ettől nem lehet könnyebb a motor. Tehát a 35 kW-os motornak legalább 175 kilosnak kell lennie. Köbcenti megkötés nincs az A2-nél, amit olvashattál az az, hogy a vizsgáztatáshoz nem használhatnak 600 cm3-től kisebb motorokat.
Igen a jogsid két évig kezdő vezetői engedélynek számít, rendőre válogatja, hogy szól-e. Szerintem köztük se mindegyik tudja rendesen a szabályt, hiszen a köztudatban az első nemzetközi jogsi megszerzésétől számítják, ami egy baromság!
#2: "Köbcenti megkötés nincs az A2-nél,"
Biztos ez? Én úgy tudom, max 395 ccm és max 35 kw, ami az A2-vel vezethető közúton.
Azt csak TE tudod úgy Sceptic!
:D
" [link]
1. Mire jogosít az EU kompatibilis „A2” nemzetközi jogosítvány?
Legfeljebb 395 cm³ vagy efölötti, és 25 - 35 kW közötti motorkerékpár vezetésére."
Sok oldalon még mindig ezt írják, más oldalakon viszont csak a kW (35 -> 48LE) és a kW/kg arány (0,2) van megadva.
A hír igaz, de nem osztogatnak, hanem fosztogatnak!
Nem egyszer írtam már, hogy ne a bulvároldalakról, meg mindenféle motoros iskolák honlapjairól informálódjatok, mert átbasznak!
A 326/2011 2. mellékletében világosan leírják:
" „A2” alkategória
– olyan motorkerékpár, amelyek teljesítménye a 35 kW-ot, teljesítmény/ tömeg aránya pedig a 0,2 kW/kg-ot nem haladja meg, és amelyet nem kétszer akkora teljesítményű járműből alakítottak át"
Bemásolom, hogy mivel szokták keverni a dolgokat, mert képtelenek értelmezni az olvasott szöveget!
A 24/2005. GKM rendelet 5. számú melléklete ezt írja:
"A 2003. év december 1-jét követően oktatásba bevont járművekre vonatkozó előírások
1. A járművek követelményei kategóriánként
„A2” alkategória
Oldalkocsi nélküli motorkerékpár, amelynek hengerűrtartalma legalább 395 cm3, a motor teljesítménye legalább 20 kW, de nem több 35 kW-nál, a motorkerékpár teljesítmény/tömeg aránya nem haladja meg a 0,2 kW/kg-ot. Amennyiben a motorkerékpár elektromos motorral van felszerelve, annak teljesítmény/tömeg aránya legalább 0,15 kW/kg."
Tehát egyedül a gyakorlati oktatáshoz és a vizsgára van meghatározva MINIMUM cm3 és teljesítmény, hogy ne essenek abba a hibába, mint régen, amikor mi még a rutinpályás vizsgát Simsonokkal csináltuk meg az A kategóriánál.
Ahhá, így már vili!
(Mindig is képtelen voltam értelmezni a hivatalos szövegeket, ez nálam ilyen speciális analfabétizmus...). Köszi!
""""motorkerékpár teljesítmény/tömeg aránya nem haladja meg a 0,2 kW/kg-ot""22
Ezt még mindig nem egészen értem.
Tehát ha adott pl egy350es 4kilowatt/9Lóerős royal enfield diesel bullet az valószinűleg A2 kategóriával vezethető nem?
Mivel ha úgy vezetem le a matekot hogy0.2kw=1 (akkor 5 x 0.2=1) vagyis 1kw=5kg akkor 4kw=20kg. Szóval 20kilónál azért elég valószinű hogy nehezebb ez a bringa :-Đ úgyhogy gondolom vezethető A2 kategóriával nemde?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!