Ezektől nőhet egy régebbi autó teljesítménye?
-gyertya csere (minőségi többőólusu, gyárinál sokkal jobbm inőségi iridium gyertya)
-öreg gyertyakábelek lecserélése
-jó minőségű levegőszűrő
-hígabb jó minőségű sport olaj
-100-as versenybenzin tankolása.
ha ezeket így megcsinálnám növekedne a lóerő kb 5%-al? Fürgébben gyorsulna?
-gyertya, hülyeség, a benzin égése nem lesz gyorsabb, nem is szabad hogy gyorsabb legyen ,mert azt hívják kopogásnak
-gyertyakábel... no comment, ha a mostani szar, és nincs szikra, akkor nyilván jobban megy a motor ha mindegyik henger megy, mást nem befolyásol...
-racsingszűrő csak akkor ér valamit, ha hengerenkénti leömlőt, sportkatalizátort, teljes kipufogórendszert, és chiptuningot is párosítasz hozzá, de az drága...
-híg olaj, semmi jelentősége, maximum annyi, hogy a túl híg olaj nem fogja megfelelően kenni a motort, és hamarabb tönkremegy, plusz a hígabb olajat nagyobb eséllyel fogja enni a motor
-100-as benzin szintén csak akkor segít, ha a motor vezérlője (ECU) átesett egy olyan chiptuningon, ahol ehhez a benzinhez állították be a vezérlést, mivel gyárilag az autó legtöbbször 91/95 oktánszámú benzinhez vannak tervezve, tehát tök fölösleges annál drágábba beletenni... az oktánszámnak a kompressziótűrésben van szerepe, nincs benne több energia és hasonló baromságok, magasabb oktánszámú benzinnel azért tud egy chiptuning után erősebb lenni az autó, mert növelni tudják az előgyújtást anélkül, hogy kopogni kezdene a motor, a nagyobb előgyújtástól pedig nő a hatásfok, tehát azonos fogyasztás mellett nagyobb lesz a teljesítmény
,,100-as versenybenzin tankolása"
Ha a KRESZ órákon ott lettél vna akkor tudnád, hogy az előírt oktánszámnál nagyobb benzin tankolása ugyan nem tesz kárt, de felesleges, mert ettől nem fog a teljesítmény növekedni.
#3 - igen, a műszaki ismeretek résznél el szokta mondani az oktató. :)
Ezektől tényleg csak akkor várhatsz teljesítménynövekedést, ha rossz alkatrészt cserélsz le jóra.
Mégis, mennyire régi autó?
Mert a tényleg érezhető hatású "túnying" bizony komolyabb belenyúlást igényel, a motorba és a pénztárcába is.
Ha mondjuk annyira öreg autó, mint egy Lada, akkor kompresszió növelés (nem is kell versenybenzinhez, elég rendes kúti benzinhez), vezérműtengely csere (rengeteg félét gyártanak hozzá), szelepek-szelepfészkek ellenőrzése és javítása, csatornák bővítése... Szóval olyan dolgok, amik tényleg a motor működését változtatják meg olyan irányba, ami közelebb van a leendő felhasználáshoz.
Csak cserébe el kell fogadnia többletköltséget, az átalakításét is meg a fogyasztásnövekedést is.
Bár mondjuk épp a Ladánál van egy relatíve olcsó trükk a gyorsulás javítására: be kell tenni egy rövidebb differenciálművet hátra, érzetre rögtön jobb lesz. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!