Látott már valaki ilyen hibát, eddig egy szervíz se tudott segíteni (töltés, generátor, ford focus,1.8tddi)?
Egy elég furcsa problémával fordulok hozzátok, sajnos már több szervizt is megjártam az autóval de senki nem tudott érdemben segíteni.
Úgy kezdődött az egész történet, hogy egyszer csak nem indult el a klíma, ekkor elvittem egy ford márkaszervízbe, ahol kicserélték az ékszíjat hátha az csúszik és nem hajtja a kompresszort. Ezután se javult meg, amikor is ki akarták cserélni a kompresszort, ezt nem engedtem, mint kiderült nem is ez volt a baj, ugyanis pár nappal később nem indult az autó mert lemerült az akksi, ekkor kiderült, hogy alig tölt a generátor. Ez volt kihatással a klímára is, ugyanis olyan alacsony volt az akkufesz, hogy letiltotta a vezérlés a klímát. Ekkor elvittem a kocsit egy másik (maszek) szerelőhöz, ahol kicserélték a generátort, mondván hogy "leégett". Ekkor jó is volt egy darabig, azonban most (pár nappal később) újra rossz. Annyiban mások a tünetek, hogy mostmár világít a töltés lámpa ami eddig nem világított csak szimplán nem volt töltés. Indítás után egy rövid ideig jó a töltés majd kigyullad a lámpa, ekkor is van töltés de csak 12V és 13.5V volt között ingadozva. Alapjáraton 13.5V és ahogy növelem a fordulatot úgy csökken 1500 fölött már csak 12.1V körül van. Ez alá nem csökken.
Érdekes még, hogy ha kapcsolom a klímát akkor valami iszonyatos áramfogyasztás jelentkezik. 2 első venti (10-10A) belső venti (10A) +alap fogyasztók (10A), tehát kb van 40A fogyasztás és még lámpát nem kapcsoltam.. Nem sok ez egy kicsit?
Egyébként ekkor se esik le a töltési feszültség. Tartja az előbb leírt értékeket, de terhelés nélkül se megy fel 14.5 -re.
Van esetleg valakinek ötlete? Vagy egy profi szervíz? Már nem tudom kihez vihetném, elég elkeserítő a helyzet, hogy én otthon többet tudok megállapítani mint egy szakszervíz..
(1.8 tddi, 2002)
Köszi a válaszokat!
A Fordokban "intelligens" töltésrendszer dolgozik. Valami hozzáértőhöz kéne elvinni.
Igen, láttam ilyet.
Az én autómban 110A-es generátor van, mégis bizonyos helyzetekben járó motornál 12V alá esik a töltőfeszültség.
Márkaszervizben többször jártam már a kocsival, nem tudták megmondani mitől van.
Aztán saját utánajárásomra kiderítettem: teljesen normális ez a működés, ez ilyen gyári állapotában.
Én a te esetedben a generátort elvinném egy generátorok felújításával foglalkozó szakszervizbe. Akár csak egy próbapadi bevizsgálásra, hogy a generátor, diódahíd, fesz. szabályzó tuti jó-e.
Utána egy egyenáramú lakatfogóval lehet tovább vizsgálódni.
Igen, tudok az intelligens töltésről, de nem nagyon ért hozzá senki, főleg ha még a fordnál se tudtak mit kezdeni vele. Sajnos nem ilyennek kell lennie mert akkor nem világítana a töltés jelző lámpa, meg fordulaton nőne a feszültség nem pedig fordítva.
Egyébként én is lakatfogóval méregetem, vettem egy csomó szerszámot hozzá, sőt a szervizekbe is úgy vittem h ha megcsinálják kérhetnek 10x-es árat is csak legyen tökéletes viszont ha nem lesz jó akkor nem fizetek semmit.
Belementek de mégse tudták megoldani, pedig érdekük lett volna nem is kicsit...
"Sajnos nem ilyennek kell lennie mert akkor nem világítana a töltés jelző lámpa, meg fordulaton nőne a feszültség nem pedig fordítva."
Tudom, csak a saját példámat írtam le. Amúgy nekem 3000-es fordulaton is ilyen 11,7-11,8V-okat írt ki, de nekem a gerjesztés rendben volt, nem világított a töltés lámpa.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!