Mit tanácsoltok?
Simson után fura volt az NSR.
Féltem tőle, mikor elérte a 6500-as fordulatot és kinyitott a power.
Kicsit megemelte az elejét, aztán nem is pörgettem addig.
Szépen lassan tanultam, egyre fentebb fentebb, még most is 125 van, pedig már 21 leszek :)
Szóval én azt mondom tartsd be mindenképp ha fontos számodra valaki, és te is fontos vagy valakinek.
"ha fontos számodra valaki"
De mivel senki, ezért javaslom, amit az egyes írt. (én)
Ezen én is sokat agyaltam másfél éve. B-s jogsim volt nekem is, könnyített A1 nagyon vonzott, de nem volt semmi rutinom, azelőtt életemben nem ültem motoron.
Így aztán a mellett döntöttem, hogy veszek egy 50-es robogót, kicsit szokom a forgalomban való járást 2 keréken, meg a sebességet (mert teljesen más ám az 50-es tempó kocsiban és motoron!), s majd utána leteszem az A1-et.
Nos, most ott tartok másfél év után, hogy a kis 50-es paripámat nagyon megszerettem, ha levizsgázom, se fogok túladni rajta, városba tökéletes szaladgálni. Ellenben az A1-ről már letettem, inkább megcéloztam magamban egyből az A2-es, teljes tanfolyamos vizsgát. Nyár végén el is akarom legkésőbb kezdeni. Ezzel persze nem azt mondom, hogy nagyot fogok ugrani a robesz után, de nem kell majd feltétlenül 125-ös motorra ülnöm, lehet az akár egy 250-es is.
A fokozatosság elve alatt azt lehet/illik érteni, hogy nem ülünk át 50-esről 500-asra, vagy nagyobbra. Írta valaki a Simson-NSR sztorit, ezek a motorok kb a végletek. Egy nem túl erős Simson után a kihegyezett NSR perszehogy erős. De a 125-ös kategóriában nem csak kétütemű motorok léteznek, hanem négyüteműek is, amik tökélletesek első motornak, nagyon jók arra, hogy megtanulj velük motorozni, jobb a fogyasztásuk, és megbízhatóbbak az 50-eseknél, továbbá használhatóbbak is, mert a 100-as tempót általában tudják tartani gond nélkül. Szóval én ezt a verziót ajánlanám: Vegyél egy négyütemű 125-öst, kezdésre tökéletes, és nem törödössze magad vele, kis eséllyel lep meg, mivel eléggé kiszámítható. Nem ismerem az anyagi helyzeted, szóval olcsótól drágáig felsorolnék pár jót segítségként: Honda CBF 125 (nekem ilyen volt, csak ajánlani tudom, ha érdekel, írj rám, szivesen megosztom veled a tapasztalataimat), Yamaha YBR 125, Kymco Quannon 125 (NEM kínai a közhiedelemmel ellentétben, koreai, és talán a japánok színvonalát nem hozza, de jó motorokat gyárt), Honda CBR 125, Yamaha XT 125, Yamaha YZF-R 125, Yamaha WR 125, Aprilia RS4 125, KTM 125 Duke...
Az 50-es kategóriát szerintem lelkiismeretfurdalás nélkül átugorhatod. Annak ellenére javaslom ezt, hogy én nem tettsm. Egy 50-es szupermotóvalkezdtem, ami szép volt, jó volt, és azalapokat megtanultam, de szerintem ugyanezt rövidebb idő alatt, gazdaságosabban el tudtam volna sajátítani a kis Hondán, köszönhetően annak, hogy sokkal finomabb, precízebb, felhasználóbarátabb motor volt, kiszámíthatóbb gázreakcióval és fékkel. 125 után meg jöhet valami 250-es, vagy egy kéthengeres 500-as, ha még érdekelni fog a dolog. Még a hosszú "monológhoz" hozátenném, hogy érdemes lenne letenned rögtön az A2-es jogsit. Mégpedig azért, mert erre már jó ideig nem lesz gondod a jövőben, és az, hogy A2-es jogsid van, nem jelenti azt, hogyköteles vagy 48 lóerős géppel járni. De mégis több szabadságot nyújt a motorválasztásban, és könnyebben, kevésbé körülményesen továbbléphetsz nagyobb kategóriákba. Üdv!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!