Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Te mit gondolsz erről a motor...

Te mit gondolsz erről a motor teoriáról? Turbó, FSI stb?

Figyelt kérdés
Ez is egy villanykörte összeesküvés elmélet felé hajaz (nálam legalább is) de hagyjuk is ezt. Szóval a mai motorok megbízhatósága érdekelne vagy is a véleményetek. Most néztem jön a B8-as passat amit már szintén lehet ezekkel a FSI motorokkal és társaival rendelni. Csak az én hülyeségem az, hogy ha autót veszek (bár ez még vagy 8-10 év) akkor is maradok a benzines max. TDi-nél. Ezek az 1.4 Turbómotorok és FSI, TFSI társa fele annyi időt bírnak mint a régi benzinesek? Már szinte kimegy a divatból a sima TDI és benzines. 10 éven belül szerintem már nem is fognak sima Benzinest gyártani amiben nincs semmi turbó és miegymás szarság.
2014. júl. 4. 18:46
 1/8 anonim válasza:
Persze, hogy nem fognak mivel nem engedik! Nem azért van ez, mert ez olyan hú de jó, hanem egyszerűen a kibocsájtási előírások, környezetvédelmi szabályok olyan erősek, hogy máshogy nem lehetne autót forgalmazni.
2014. júl. 4. 19:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 A kérdező kommentje:
És arra nem gondoltál, hogy a környezetvédelmi előírások azért vannak, hogy ilyeneket kelljen gyártani (amik hamarabb tönkre mennek)? :D
2014. júl. 4. 19:19
 3/8 anonim ***** válasza:

Nem, a környezetvédelmi előírások azért vannak, mert a sok okos folyton a kocsik miatt háborog, de közben azt nem veszik észre, hogy világszinten az éves káros anyag kibocsátás 1-2%-át teszi ki csak a járművek összessége.


Mégis a járműgyártókat fingatják halálra, akiknek nincs más választásuk, csak így lehet csökkenteni a szennyezést. A benzinmotorokban van a jövő, a dízellel nem tudnak mit kezdeni, sokkal szennyezőbb technika. Ezért álltak át teljes gőzzel a turbós benzines fejlesztésekre. Ezzel együtt jár, hogy az élettartam rövidül. Ne hidd egy percig sem, hogy nem tudnának tartósabb konstrukciókat csinálni, de azok sokkal többe kerülnének újonnan, azt nem vennék meg, így rövidtávon elvágnák magukat a gyártók.

2014. júl. 4. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Köszi a hozzászólást.
2014. júl. 4. 22:22
 5/8 anonim ***** válasza:
én nem gondolom hogy ekkora összeesküvés elmélet állna a háttérben, persze nevezhetjük annak, de a gyártók nem jütékonyásgi intézmények, legyen szó akár villanykörtéről. Szerinted reális enne, ha megvennél egy 8 milliósm kocsit, és 30 év múlva is ugyanúgy müködne? Egy 1.4-es turbómotort meg nem úgy kell elképzelni, hogy a sima 1.4-es motort feltuningolják, azok a konstrukciónak megfelelő anyagokból és megfelelő méretezéssel készülnek. Persze manapság kisebb ráhagyással gyártanak mindent, pontosabban tudják becsülni a várható élettertamot, mint 20-30 éve. De példának okáért, a ford az 1 literes 3 hengeres, 130 lóerős motorjára 250 ezer kilómétert garantál felújítás nélkül, ez nem azt jelenti hogy 260 ezernél feltétlenül szétesik az egész. Ha egy 1 literes 125 lóerős motor mondjuk szűk 300 ezer kilómétert elmegy az azért szerintem nem kevés, ilyen kicsi régebbi motoroknálk is jónask mondhatóü a 3-400 ezres futás, és ott nem 125 lóerőről beszélünk, hanem 50-80 lóerőről. Az új technológiákkal ellátott motorok szervízelése, alkatrészek pedig persze hogy drágábban. De ha belegondolsz, a 90-es évek elején akkori viszonylatban az 1.9-es vagy 2.5-ös TDI-t sem volt valami olcsó szervizelni, az adagoló, a porlasztócsúcsok, a turbófeltöltő ugyanúgy elég költséges mulatság volt, ma már nem az, van x gyártótó utngyártott, meg bontott alkatrész, könnyebben tudják javítani is. Hasonlóképpen 10-15 éve a PD TDI-k adagolószivattyújával ilysztgettek mindenkit, ma már ezek a PD elemek is jóval olcsóbban beszerezhetőek. Én nem mondom hogy jó irányba halad az autógyártás, de az hogy régen minden jó volt, ma meg minden szaar, szerintem túlzás....
2014. júl. 4. 23:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Utolsó köszi, jól kifejtetted. A Fordos garantált km-ről nem hallottam, de ha így van akkor jó dolog. Persze én sem azt mondom, hogy sokkal szarabbak csak olyan sztem elég valószínűtlen dolog lenne, hogy 250 ezer km-ig semmit ne kelljen cserélni. És ha kell akkor egy drága alkatrész romlik el amire persze nincs semmi garancia. Szóval ha elromlik nagyobb eséllyel kell sokkal többet pengetni érte mint 10 éve. Persze infláció ilyesmit beleszámolva. :D
2014. júl. 5. 19:17
 7/8 anonim ***** válasza:

Ott vannak a Mazda Skyactiv benzinmotorjai. Nekem az a jövő, esetleg elektromos hajtással kiegészítve.

Tfsi, ecoboost, stb. már rég a kukában lesznek mikor a Mazda motorja még bőven megy majd.

2014. júl. 10. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 Peter303 válasza:

Én vezettem egy családi Golf 1.4 tsi-t,és kirándulásra béreltem egy Ford Mondeo Ecoboost 2.0-t.


Mindkettőnek gyönyörű hangja volt, és a vezethetőség jó volt, mert már alacsony fordulaton volt bennük erő.

Nagyon örülük, hogy végre nem csak a gazdaságosság szerint terveznek egy autókat, hanem úgy, hogy az pozitív érzéseket is kiváltson az emberből aki használja.


A 2000-res évek elején az 5 csillagos törésteszt miatt nehezebbek lettek az autok a szívó motorok nem fejlődtek. Aztán jött az Euro5-6, és a fogyasztás csökkentés, emiatt a szívó motorok erejét elvették alacsony fordulaton.

Mindemellett a hangjuk is rondább lett, mert csökkentették a szívú motorok motorblokkjának súlyát. Pontosan ez vezetett a világgazdasági válsághoz, ugyanis senki nem akarta autoját egy lassabb újra cserélni.


Ami a tartósságot illeti, ez biztos javulni fog, de nem is kell, hogy a tervezett 240 ezernél többet bírjanak, mert aki annyit megy annak még mindig megéri dizelt venni.

2014. dec. 2. 05:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!