Mit szóltok az 50-es smkp-ok rendszámoztatási tervéhez? (bővebben lent)
Az előbb olvastam el ezt a cikket, miszerint ősszel törvényjavaslat születik erről: [link]
Nem kell nagy képzelőerő, ezt el fogják fogadni, így rendszámozni kell majd minden 50-est.
Én személy szerint jó dolognak tartanám, beazonosítható lenne minden motor, plusz eltűnne a sok kamu 50-es az utakról.
Viszont valószínűleg eltűnne a legtöbb Simson, Babetta, Jawa, Riga, Komar is. Ezt azért sajnálnám.
És még valami: külön kiemelik a cikkben, hogy a max 40km/h-s sebességkorlátozással nem foglalkoznak, szerintük az jó így. Na ez már csípi a szemem. Könyörgöm, legalább vinnék fel 60-ra, vagy valami. 40-el menni életveszély városban.
Remélem megint a szokásos évenkénti cikk az 50-esek rendszámoztatásáról és nem komoly.
Ha mégis megvalósulna én biztosan nem rakatnék rendszámot a Simsonomra. Nagy távokra amúgy se használtam és nem is tervezem használni, a szomszéd falvakba meg el lehet jutni földúton is (amúgy is S51 enduro, legalább hű marad a nevéhez). Rendszám alapján ugyan úgy nem fogják megtalálni a rendőrök, mint ahogy vázszám és motorszám alapján se találják meg őket. Amelyik motort ellopják (és ez igaz az autókra is) abból nagyon nagy valószínűséggel alkatrész lesz. Tehát összefoglalva: Ha ez megvalósul, nem lesz jó semmi másra, csak hogy megint lehúzzák az embert jó pár ezer Forinttal.
Ui.: Az pedig már kész röhej hogy a 40 km/h-s megengedett maximális sebességet jónak találják. Az már akkor se volt jó amikor kitalálták. Még az én 28 éves Simsonom is viszi a valós 65 km/h-t, nem hogy az új fojtás nélküli robogók... Egy vicc komolyan mondom.
A rendőrök igenis szólnak érte, nem egy ismerősömet meszelték már le 60-as tempóval.
Amúgy nekem nagyon az az érzésem, hogy ez most komoly, és tényleg meglépik. Kell a pénz nekik, de nagyon.
Az ötlet jó, én is támogatom. Bár nem is ötlet, hiszen a környéken már csak nálunk vannak ilyen balkáni állapotok kismotor fronton!
"valószínűleg eltűnne a legtöbb Simson, Babetta, Jawa, Riga, Komar is."
Nem hiszem, hogy eltűnnének, ha értelmesen csinálják, akkor kell egy átállási idő, amikor legalizálhatnák a régi mocikat, erről írja a szerző a 15-20 ezres bevizsgálási díjat, bár vannak hülyeségek is a cikkben (MA kategória, B125 jogsi...)
A motorokat pedig csak az első évben drágítaná meg, amikor mindenki fizeti a plusz költségeket. Az újonnan forgalomba helyezett gépeknek van tipusbizonyítványa, azokat nem kell külön bevizsgálni. Aztán majd a többi költség is beépül az árakba, a piac szabályozza ezt is.
A műszaki vizsga is csak egy dolog, hiszen a mopedautókat is csak egyszer kell levizsgáztatni, így sajnos egy idő után megint tele lesznek az utak roncsokkal.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!