Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az alufelni jo lesz másik...

Az alufelni jo lesz másik autora is?

Figyelt kérdés
Mercedes C klasse-m van, szeretnék venni hozzá 18as felniket [link] és a kérdésem, ha cserélek kocsit, megoldhato e, hogy más tipusra is rátegyem majd... előre is köszi

#autó #alufelni #más auto
2014. jún. 29. 08:38
 1/6 anonim ***** válasza:
Igen, meg lehet oldani.
2014. jún. 29. 08:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
tudnál linkelni vagy egyebet, hogy hogyan lehet ezt megvalósitani? köszi
2014. jún. 29. 09:07
 3/6 anonim ***** válasza:
2014. jún. 29. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:
100%

Vannak korlátai a dolognak, de bizonyos határokon belül megoldható. A felninek ugyanis sokféle geometriai adata van. Van neki átmérője, szélessége, ET-száma, osztóköre és agyfurata. A másik autó kerékagyára csak akkor fog felmenni, ha az osztókör és az agyfurat megegyezik. Ha az új autó agyfurata nagyobb, a felni agyfuratát kis mértékben ki lehet esztergálni, ha kisebb, lehet készíteni tehermentesítő gyűrűt. Ha az osztókör nem stimmel, arra is van megoldás. Ha a csavarok száma megegyezik és csak pár mm-nyi eltérés van (pl. 4x98 és 4x100), azt excenteres fejű csavarokkal lehet korrigálni. Ha nagyobb az eltérés, osztókör-módosító kell, de nem minden osztókörhöz lehet gyártani módosítót. Azonos csavarszám esetén nincs gond, de ha mondjuk 4-ről 5 csavarosra kell átalakítani, az nem mindig jön össze.

Ez még csak az agy, de ezen kívül is van még mérete a keréknek. Például ott van az ET-szám: ennek is illeszkednie kell az új autóra. Ha nagyobb, lehet pogácsázni (nyomtávszélesítő), ha kisebb, nincs vele mit kezdeni. De az ET-szám szab határt az osztókörmódosító készítésének is: mivel az osztókörmódosító kijjebb viszi a felnit, ugyanúgy, mint a nyomtávszélesítő, ezért az ET-k különbségétől függ, hogy mekkora lehet. Ha nagyon nem jön össze a két felni ET-je, akár az is elképzelhető, hogy az új felni beleér a gyári fékekbe. Persze lehet játszani a nyomtávszélesítővel, mitn írtam, de csak ésszel: a kelleténél szélesebb nyomtáv elrontja a futóműgeometriát, a kerék nem a talppontja körül fordul és hamar kikészül a futómű.

Ha még az ET is stimmel, jön a szélesség, mint paraméter: az új felninek el kell férnie a kerékjáratban, belül nem érhet hozzá semmihez, a karosszéria alól pedig nem lóghat ki. Ha ez is jó, akkor már csak arra kell figyelni, hogy az átmérő jó legyen (elférjen alatta a fék és legyen hozzá váltóméretű gumi), aztán minden rendben is van.

Tehát meg lehet oldani, amit szeretnél, de azért a LEGO-nál kicsit bonyolultabb. Ráadásul jó lenne már most tudni, milyen lesz az új autód, hogy megfelelően tudj felnit választani (mindkettőre jó legyen), esetleg próbálkozhatsz azzal, hogy majd ha lecseréled az autót, agyméret alapján válassz új típust.

2014. jún. 29. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 A kérdező kommentje:
ez igen, szuper válaszok! Köszi!Még pár évig nem lesz másik auto, nagyon elégedett vagyok ezzel, még 117000 km van benne, 95000-el lett véve másfél éve. Csak szeretek gondolni a jövöre, föleg nagyobb érték vásárlásakor. De következö autonak 2010 utáni Mazda 5 van tervbe...
2014. jún. 29. 10:43
 6/6 A kérdező kommentje:
...vagy 5ös BMW, vagy E klasse
2014. jún. 29. 12:12

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!