Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A dízel motorok tipikus...

A dízel motorok tipikus tüneteit le tudnátok írni? (meghibásodás)

Figyelt kérdés

Konkrétan olyanra gondolok pl.: hogy ha tönkre megy a turbó, vagy a porlasztó csúcsok. Honnan veszem majd észre? Az összes ilyenre kíváncsi lennék.(turbó, porlasztócsúcs,kettős tömegű lendkerék,egr szelep,részecske szűrő..., tehát a tipikus dízel alkatrészek)

A motor típusa 1,9-es Dci, de általánosságba is jó.


Köszönöm a segítséget!



2014. jún. 28. 16:34
 1/5 anonim ***** válasza:
46%

a turbó csapágya szólhat, az ilyen fütyülő hang, és ha elég hangosan kihallatszik akkor az talán nem szokványos szerintem plusz idővel érzed hogy amikor megkéne lódulnia a kocsinak mikor jön a turbónyomás akkor kevésbé húz a kocsi meg el is szállhat a csapágy talán és akkor az olajat is elfolyaszthajtaj


kettős tömegű lendkerék mikor úgy jelzi hogy hamarosan szabadságra megy, hogy mikor leállítod akkor mikor megállt a motor akkor még egy ilyen rántást érzel kb. Súlyosabb esetben talán menet közben is érzed ogy nem olyan finoman jár a motor.


EGR szelep hibájánál is teljesítménycsökkenés és vagy egyenetlen járás figyelhető meg


részecskeszűrő ha nem üzemel gondolom jobban kormol a gépezet

2014. jún. 28. 17:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

Köszi a válaszod, hasznos volt!


Aki tud más jelenséget is, ne tartsa magába:)

Csak azért kérdezem ám, mert most tervezek dízel autót venni, és gyűjtöm a hasznos tapasztalatokat.

2014. jún. 28. 21:18
 3/5 anonim ***** válasza:

Ha dízel motornál szétszál a turbó, akkor:

http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIRgpY&feature=youtube_g..


Szétment a turbója és az abba ömlő motorojalat kezdte beszívni a motor.Mivel a motorba szabályozatlanul ömlik az olaj ,ezért addig megy ,amíg el nem fogy vagy szét nem forog ,mert ilyenkor leszabályzás sincs.Sok esetben még lefullasztani sem lehet ,mert akkora erő van benne ,hogy elégeti vagy széttépi a kuplungot vagy a váltót.Persze a motornak ilyenkor menthetetlenül vége ,mert az elfogyó motorolaj miatt besül. Illetve a brutál nagy fordulatszám miatt.

2014. jún. 30. 16:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Utolsó: Viszont egy módszerrel lelehet állítani (persze ha a közelébe mersz menni illetve fel tudod nyitni a motorháztetőt :D) a szívónál,ahol szívja a levegőt ott betömöd rongyal,vagy bármivel,mert ha nem kap levegőt akkor bizony az olaj se fog berobbanni.
2014. júl. 19. 11:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

Nekem egyszer a turbócsövem lyukadt ki, így a turbó dolgozott, de mellényomta a levegőt. Így gyorsításokkor, nagyobb gázadásokra fekete füst jött a kipufogóból. Mivel az üzemanyagot kapta rendesen de a levegő kevés volt így a tökéletlen égés következtében jelentősen megugrott a koromkibocsájtás.

Feltételezem akkor is ez van ha valamilyen műszaki hiba miatt nem szállít elég levegőt a turbó.


Kettős tömegű lendkerékhez is volt szerencsém. Az egyetlen hibajelenség: félig kinyomott kuplungnál volt egy halk ciripelés, de kizárólag csak bemelegedett motornál jelentkezett.

Nem volt semmi rántás, se koppanás, semmi amit általában ilyenkor tipikusan felsorolnak.


Ha a nagynyomású szivattyú hibásodik meg, be sem indul az autó. Vagy ha beindul menet közben egyszer csak leáll.

2014. júl. 19. 19:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!