Miért ennyire felkapott a német import bmw?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Neked kell tudni, hogy érdemes-e. Ha csak egy jó autó kell, akkor nem. De ha neked az a plusz amit a BMw nyújt(jó futómű, pontos kormányzás, sportosság, hátsókerékhajtás, szép motorhang) meg a márkaidentitás megéri a plusz fogyasztást, a némileg drágább fenntartást, akkor jó vétel.
sarkos ellenpélda: lehet hogy az emberek 80%-ának, akinek erre van pénze, jó vétel egy új 1.4-es új dacia logan, mert keveset eszik, olcsó, fenntartani is olcsó, de ha én elköltöm az x millió forintomat egy olyan valamire, ami nemtetszik, nekem személy szerint nem jó vezetni, meghalok benne az unalomtól, akkor nekem az nem jó vétel...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az egész csak legenda. A pár száz eurós ajánlatok elég hulladékok. Német emissziós adó ide vagy oda. Csak onnan tudom, hogy a saját szememmel látom kint. Azokon még van mit csinálni. Mire kipofozzák, nem lesz szakadék, forgalomba kerül otthon, addigra pénzben megcsapja a félmilliót.
Tapasztalatok: Most nemrég vezettem egyet hosszú úton (2004-es 3-as bmw-t). 186 centimmel az ülés a legmélyebb pozícióba volt állítva és a fejem a tetőt érte. Az út végére a lábam elgémberedett, a derekam fájt, pedig se reumám, se egyéb ízületi bajom nincs. Két nappal később ugyanazt a távot egy G Astrában tettem meg visszafelé és egy kész felüdülés volt, meg se kottyant (pedig a G Astrát sem a legkényelmesebbek közt jegyzik). Ja és a G Astra nagyobb volt belül határozottan! Mind a kettő sedan változat volt, az Astrába másfél bőrönddel több fért a csomagtartóba ugyanolyan méretűekből! A gyári űrtartalom adatok nem érdekelek, gyakorlatias vagyok. Az Astra G 1.8-as motorral volt, a BMW 320i. Az Astrát kb ugyanolyan rugalmasnak éreztem, mint a BMW-t (ami papíron biztos jobban gyorsul). Pedig nem vagyok fakezű, falábú sofőr.
Úgy gondolnám, hogy csak a márkajelzés miatt veszik a BMW-t utána meg jól megideologizálják, hogy milyen megbízható, meg a 10 évnél fiatalabb autókat megszégyenítően jó állapotban vannak, meg hogy alig fogyaszt, meg nagyon erős. Aztán egyik sem, ez is ugyanolyan autó, mint a többi. Ugyanúgy elromolhat, ugyanúgy sok üzemanyagot kell elégetnie ahhoz, hogy megmozdítsa azt a tömeget. Csak ennek az elején BMW jel van és sokaknál ez állapot feljavító tényező. Ami azt jelenti, hogy még egy roncsot is szépnek látnak, ha BMW jel van az elején.
Végszónak, egy kollégám a napokban vett itt egy Passat B5-öt. 13 éves, 2200 EUR volt. A hasonló korú BMW-ket is nézte, de ennyiért még SCHEIßE (kaki) volt mind.
A Passat órájában is van 235000 kiló, de végig vezetett szervizkönyvvel rendelkezik. Fitt kívül belül. A lámpái víztiszták, nem opálosodtak be, mint az szokott lenni sok idős autónál.
Kipróbáltam. Még tágasabb, mint az Astra G, még több csomag fér bele, elég igényes vagyok a beltér anyagaira, látványára is, hozza azt a minőséget, mint a hasonló korú BMW. Csak más a dizájn. Biztos bele lehet kötni, hogy a BMW sokkal igényesebb anyagokból áll, de ott is csak műanyagok vannak. A dinamizmusa is elég jó annak a Passatnak, 1.8t jelzésű motorjával. Rendesen az ülésbe tapadok egy nagyobb gázfröccstől, úgy megindul.
A legjobban ezek a Passatok érik meg a pénzüket. Az itteni kinti magyarok között kezd sláger lenni, főleg a B5. Inkább Passatra gondolj, ne BMW-re.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"(2004-es 3-as bmw-t). 186 centimmel az ülés a legmélyebb pozícióba volt állítva és a fejem a tetőt érte."
189 centi vagyok és az én fejem nem éri a tetőt az E46-ban.
A 2200 eurós Passat az tényleg jó volt lehetett. Amik itthonra bejönnek Passatok, azok ilyen 1000-1800 eurós kategória, 95%-uk dízel és bizony azok is hulladékok. A hasonló évjáratú normális BMWk természetesen drágábbak, de a kérdező a régebbiekre gondolt.
Megéri német import BMWt venni? Abban az Esetben ha ott találsz olyat ami neked megfelelő és itthon nincs, akkor megéri. Viszont, ami nagyon olcsó, az olyan is lesz, retek E36-meg van itthon is.
Talán annyi előnye van a német piacnak, hogy nagyobb a kínálat.
Mért ennyire felkapott a német import E36? Mert olcsó. Nálunk a viszonylag olcsón fenntartható modellek jönnek be minden mennyiségben ( 316/318 ). Normális használat mellett még sokat nem esznek, de azért messze kényelmesebbek, mint a Swiftek vagy az F Astrák.
Ha nem jaszkarizni meg összetörni veszed, akkor talán megéri szétnézni odakint,de az ilyen 3-500-800 euros példányok felejtősek. Viszont - feltéve ha megér neked ennyit a dolog - akkor 2000 euro környékén már nagyon pofás gépek vannak...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ugyanilyen dumával sózzák rá a dízel fanokra az 1000 euros B5-ös Passatot is, és azért lehet ám arra is költeni tisztességesen :D
Sajnos az egész magyar autópiacról elmondható, hogy itt arra megy a játék, hogy mindenkit hülyére vegyenek, akár BMWt néz, akár mást..
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az emberek egy része azért veszi, mert ott a propeller az orrán. Mások azért, mert szépnek találják.
Én azért vettem, mert adott összegből ez adja a legnagyobb vezetési élményt. Én annak idején úgy kerestem autót, hogy beállítottam egy árat, min. 150 LE-t, és a hátsókerékhajtást. Aztán mindenhol csak BMW-k voltak. :) Így lett nekem is E36-om. Az sem mellékes, hogy annak ellenére, hogy idén nagykorú lesz, egész jól fel van szerelve. Gyakorlatilag a tempomatot kivéve minden benne van, amit én fontos extrának tartok. Tempomatot pedig vettem 30ezer Ft-ért, már csak be kéne kötnöm.
A fenntartási költség attól függ, milyen példányt veszel, és akarsz-e tuningolni, vagy megfelel a gyári állapot. Ha kifogsz egy megkíméltet, akkor nem vészes a fenntartása, de ha valami leélt vacakot veszel, akkor a fél autót ki kell cserélni, mire jó lesz, az pedig nem olcsó mulatság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!