Mi történik ha egy jobb képességű utcai autóba nitrometánt tankolunk?
erre gondoltam:
Állítólag a nitrometánnal 2*-esére nő a motor teljesítménye mert több oxigén van az üzemanyagban, valaki hozzáértő kifejtené, jól tudom-e illetve ez-e az üzemanyag, ami nekem kéne?
Egyáltalán ha be is indulna.. kb. fele akkora mennyiséget kellene befecskendeznie ugyan akkora robbanáshoz. Először a hűtővíz forrna fel, majd szépen lassan elkezdene gyengülni a motor.
A dugattyú szép lassan elkezd megragadni, szerencsés esetben csak megáll.
Annyira felhevülne az égéstér, hogy befecskendezés után azonnal berobbanna, mivel gyúlékonyabb a nitrometán mint a benzin.
Jót semmiképp sem tenne, rosszat annál inkább.
A javítás a keletkezett kártól függ, de szerintem egy dugósort, hengert, hengerfejet (szelepekkel együtt) kezdj el nézegetni a bontóban ha bele is akarod önteni ezt az anyagot.
A modell motorok öngyulladással működnek, nem fogsz tudni rendes gyújtást állítani.
Szerintem.
Még nem hallottam, hogy a metilnitrátot üzemanyagként használnák. De gondolom nem fizikailag van benne oldva az oxigén, mint ahogy valaki írta, hanem hő hatására elbomlik metánra (földgáz), nitrogénre és oxigénre. És utóbbi miatt növekedhet a teljesítmény.
Csakhogy egy átlag utcai autóban a befecskendezés (ha karburátoros, akkor is) megfelelő oxigén/üzemanyag arányra van beállítva. Ha növeled az oxigént, de nem adsz hozzá plusz üzemanyagot, semmivel, vagy inkább úgy fogalmazok, hogy nem sokkal fogsz nagyobb teljesítményt elérni.
Tehát eleve a motorvezérlésbe is bele kell nyúlni. Amiatt meg a fogyasztásod is nőni fog szépen.
De kétségtelen, hogy így pl egy alapból 100LE-s autóból ki lehet hozni 200Le-t.
Úgy saccolom, hogy kb egy-két ezer kilométerig működhet is a dolog. Utána fogják szépen a csapágyak, hajtókarok, stb. megadni magukat, mert nem ekkora igénybevételre lettek tervezve.
tisztán hiába öntöd bele, semmit nem érsz vele.
Keverni szoktuk 98-as vagy repülőbenzinnel:
1.) 30% Nitrometán-70% 98-as benzin, vagy
2.) 30% Nitrometán-30% Metanol és 40% 98-as benzin vagy 100-as repülőbenzin
3.) tovább növeljük a nitrometán és metanol százalékot és csökken a benzin.
A hűtést az üzemanyaggal kell megoldani, mert a nitrometán hatalmas hőt termel amit a motor nem képes elviselni. Azt jól tudod hogy a teljesítmény megnő vele, viszont azt is tudnod kell hogy a blokkot gyakran cseréljük. Azt viszont nem tudod, hogy a nitrometán égésekor nem szabadúl fel oxigén, csak égés játszódik le.
A legtöbb komment marhaság volt.
Eleve a nitrometán oldja meg a hűtést is!
Hiába hogy nagyobb a lánghőmérséklete, de nagyobb a párolgás hője is.
Ráadásul hogy 8,6-od anyni hozzáadott levegő kell egy ütemnél. Nyilvánvalóan a 8,6x annyi üzemanyag folyékony állapotba hűteni is fog (a robbanásig) nem kicsit!
Szóval maga a nitrometán IS felelős a hűtésért.
Egyértelműen belekéne nyulni a motorba (ez nem is lehet kérdés). Kapcsiból ehhez lőni az üzemanyag levegő arányt, vezérlést.
Aztán jönne a többi dolog amit itt mondtak, hogy az alkatrészek birják a terhelést.
Szóval, igen! Meglehet csinálni!
Csak éppenséggel nincs értelme. 4 ütem alatt kapásból 8,6x annyi nitrometánt égetnél el mint benzint hogy 2,3x akkora teljesítményed legyen. Szóval azonos teljesítményhez 3,7x annyi nitrometán kell mint benzin. Benzin ára 1 liter = 380 Ft
Nitrometán litere 5000 Ft (durván) de mivel neked azonos teljesítményhez 3,7x annyi kell ezért 18500Ft lesz
380 vs 18500... van értelme?:)
Akkor, hogy a kérdésedre vállaszoljak:
Nem! Neked nem kellene ez az üzemanyag! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!