Fékkel vagy kuplunggal jobb indítani az autót ha dízel?
A féknek semmi köze hozzá.
A kuplung kinyomásával könnyíted kissé az önindító munkáját,mert nem hajtja meg akkor a sebváltó néhány fogaskerekét.Télen mikor meg van dermedve az itt lévő olaj ez elég sokat számít, mind a dízel,mind benzines járműnél is
ha nyomod a fékpedált akkor ott a fékrásegító is elkezd dolgozni inditásnál, az szerintem plussz energiát vesz le az aksiról. pl benyomod 4-5 -szer a féket úgy hogy a motor nincs beindítva, akkor bekeményedik, és rajta hagyod a lábad, indítod akkor indításkor fel fog puhulni, szóval szerintem az csak pluszban terheli.
én mindig úgy indítok, hogy a kuplungot benyomom, több okból, pl nehogy elakarjon indulni indításkor, mondjuk ha sebességben van. de mindig úgy indítok, hogy üresbe teszem és úgy nyomva tartom a kuplungot.
tehát biztonsági okból is indítok kuplungal együtt, meg pár dolgot olyankor nem kell forgatnia az önindítónak.
de figyeltem már párszor, hogy könnyebben indul e benyomott kuplungal, és a mi autónkon ez nem vehető észre hogy könnyebben indul, e vagy sem.
Én mindig reflexszerűen kinyomom a kuplungot indítózás előtt függetlenül attól hogy az autó milyen üzemanyaggal megy.
Ez főleg akkor ragadt rám, mikor a céges autókon a kollégáim valami miatt nem szerették a kézi féket használni csak mindig sebességben hagyták az autókat.
Így mindig így indulok: Beülök, kézifék behúz, kuplung be, váltó üresbe, izzítás (ha szükséges), indítózás, kuplung fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!