Most, hogy keresztül kasul be lesz trafizva az orszag, realisan maximum hany loeros ill. kobcentis kocsit eri meg venni?
Attól, hogy egy kocsi erős, még lehet normálisan közlekedni vele. Egy Ferrari-val is lehet ám haladni csak 90-el.
Sőt, az ellenkezője is igaz, egy ezres kocsi is elég, ha tudsz alkalmazkodni a forgalomhoz, és nem akarsz versenyzőt játszani.
Azért előzésnél meg autópályán mi jobb?
Egy 1.4-es Astra vagy egy V6 Audi A6?
Én az 1.9 TDi-t ajánlanám VW,Audi,Skoda,Seat vagy szívóbenzin BMW M52-es motorok, Opel 1.6 ecotec (ami nem nagyon eszi az olajat.
De azért valamit írhatnál hogy milyen autót szeretnél.
Bizonyos cm3 felett valóban felesleges autót tartani, ha nem használod ki. Az erős autók akkor is sokat zabálnak, ha csak leheletnyire nyomod neki.
Mondjuk nem csak a traffipaxoknak kellene visszatartaniuk a száguldozástól.
Akkor inkább a saját tömegre igaz, hogy osztani kell 10-el és megkapjuk az ideális teljesítményt, amivel már normálisan lehet közlekedni és ideálisan is fogyaszt.
Egy 1200 kg-os autónál így is 120 le jön ki, ami több, mint a megszokott (a szokásos ebben a kategóriában az 1.6 cm3 101 le).
Pl. az Opel Astra G sedan 1205 kg és 101 le, és még az is normálisan megy ezzel a teljesítménnyel (még akkor is, ha a sofőrrel együtt már 1290 kg).
Szintén a Astra G 123 lóerővel (1.8 16v, 1235 kg) már 9.5 másodperc alatt gyorsulna 100-ra, ami már problémásabb előzésekhez is elég.
Az Astra G Coupe 188 lóerővel (1290 kg saját tömeg) már 7.5 sec alatt van 100-on, ami a mindennapokhoz már sok is, a fogyasztása meg átlagban vagy 9 liter, országúton 7, városban 12.
A nyomaték is sokat számít, egy 101 lovas, de 300Nm nyomatékú 1.9-es dízellel is nagyokat lehet lépni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!