Melyik jobb? A TDI vagy HDI?
:D:D
Nem hiszem, hogy ki lehetne jelenteni, hogy melyik konstrukció a jobb. HDI/TDI a különböző autógyártók elnevezése a modern diesel motorokra.
A TDI a Volkswagen konszern közvetlen befecskendezésű dízelmotorjainak elnevezése.
A HDI ( High Pressure Direct Injection=Nagynyomású közvetlen befecskendezésű dízelmotor)
A HDI elnevezést a PSA konszern (peugeot,citroen) használja.
És mivel levédették az elnevezéseket, ezért hívják ugyanezt a Fordnál TDCI-nek az alfánál JTD-nek, stb.
Ez mind magasnyomású, közvetlen befecskendezésű diesel motort takar.
Mivel a két rendszer gyakorlatilag ugyanaz: mindegy :)
HDI, TDI, CRDI, JTD,... mind ugyanaz a technika. BMW-kben pl HDI motor van. És nem mondja rá senki, hogy gagyi :)
az utolsó már kezdi jó végéről elkapni a fonalat.
De hogy igazán beárnyékoljam neked a képet
A vw konszern több mint tíz évet feccölt a saját PD TDI rendszerébe (pumpe duse, ami nagynyomású adagolófúvókás rendszert takar) míg a többi autógyár az adagolós dízel után rátért a közös nyomócsöves technikára.
A VW csak MOST (2007es modellévtől, seat\skoda 2008 as modellévtől) gyárt közös nyomócsöves (CR TDI) rendszerű dízeleket, értelem szerűen még kevesebb tapasztalatuk van a témában ám szépen haladnak (ugyanakkor az azonos teljesítmény mellett még többet fogyaszt több olajfogyasztás, egyéb gyermekbetegségek) (lásd a psa az 1.6 hdivel tud 110 lovat már 4 éve)
A dízel technológia két igazán nagy úttörője jelen pillanatban a két végéről ragadta meg a dolgot.
Az egyik a fiat, ehhez kétség nem fér. 2000 köbcenti alatti dízelekben ők a császárok, lásd még a GM-nek is ők szállították az 1.9 es 150 170 190 lovas dízeleket.
A másik nagyágyú ma a piacon a BMW. a kétliteres, háromliteres dízel világrengető. Eddig csak utolérni tudták (Tata és a PSA karöltve az új 3 literes olajkályhával ami tud ma olyat amit már 2 éve tudja a bömös) ugyanez igaz a fiatéknál is. ameddig a vw veri a mellét a 2.0 170(!) lovára addig az olaszok már rég 190nél járnak, ami a számháborúban leb.zizásnak számít.
A másik ág, a mercedes, nos sajnálatos okok miatt az új 2.1 es 204 lovas ígéretes motorjukba egy beszállító gyengébb alkatrészt hozott így ők kénytelenek visszahívni jópár ezzel a motorral szerelt autót.
Hogy vissza is kérdezzek a tdiből melyik?
A cr? vagy a PD? (kisgyerek és aggastyán)
míg a HDI az egy középkorú munkás úriember.
kiforrottabb a hdi. (TDCI a fordnál) és sokkal több kombinációja van. (1.4 1.6 1.8(nyugdíjazás közeli) 2.0 2.2 2.7(nyugdíjazás közeli) és az új 3.0 két teljesítmény fokozattal
A cr tdi sajnos ott indul hogy 2.0 bár ha fülem és szemem nem csal akkor elvileg lassan lehet belőle 1.6os is.
A legjobb azonban a JTD\Multijet\CDTI\TTDi (az olasz meló)
És persze a d. (mert a bmwnél még mindíg tudják, hogy az igazán jó autóknál, szégyen a dízel, és nemszabad hosszan reklámozni.)
utolsó:
na azért ez ma már így nem igaz
Már régi a kérdés, de... Ford Gal.-Seat A.-Vw Sh. vagy a Fiat -Citroen-Peugeot dízelei a beváltabbakk, tartósabbak, ha minden jót megadok nekik? Mintha a TDi kevesebbet enne a olasz/francia dízeleknél.
Ulyssse, C8, Pug 807 vonalon melyik a megbízhatóbb? A 2.0 vagy a 2.2 Hdi/Jtd? Tapasztalatok?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!