Igaz hogy a kormányrásegítés és a szervókormány nem ugyan az?
Na mégegyrer. :)
Van olyan hogy elektronikus rásegítés, meg olyan is hogy hidraulikus, na ez utóbbi az igazi szervó.
Lényegében ugyanaz, de ha fogjuk hasogatni a szőrszálat meglehet, hogy van valami igazuk. Többet itt olvashatsz róla:
Nem ugyanaz.
Kormányszervo nincs minden autóban.
Kormányrásegíés, ha a szó szoros értelmében vesszük, akkor minden autóban van. Ezt a futóműgeometria okozza, a kerékösszetartás, kerékdőlés és az utánfutás.
Az utánfutás egyenes állásba segít fordítani a kormányt, míg a csapterpesztés, és a kerékdőlés csökkenti a legördülési sugarat, ezáltal könnyebb kormányozni.
Az aktív kormányszerkezetekről nem is beszélve.
Változtatható szervoerőt tudnak, kis sebességnél nagy erő, nagy sebességnél kis erő.
Ezeknél a rásegítést olyan értelemben kell venni, hogy megcsúszáskor segít egyenesbe kormányozni az autót, ellenkormányoz.
Ezeknél külön van egy hidraulikus szervo, és van egy elektromechanikus motor, ami rásegít az előbb leírt módon, természetesen ecu-val vezérelve.
A kormányrásegítés
összesíti mind a
Kormányszervót (a kormányműtől elkülönülő rásegítés)
Szervokormányműt (a kormányművel egybeépített rásegítés)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!