Simson Star vagy robogó? Melyiket válasszam? (bővebben lent)
Szeretnék egy 50-es motort/robogót a kocsim mellé, amivel nyáron közlekednék rövid távokon a kocsi helyett (10-20km maximum). Mivel nincs semmi motoros tapasztalatom, és csak B-s jogsim van, csak 50-esek jöhetnek szóba.
De nem tudok dönteni. Lenne lehetőségem egy Simson Star-t megvenni olcsón, de biztos, hogy alapos felújítást igényelne. Jelenleg működőképes, de arra gondoltam, hogy felújítanám a lehetőség szerinti legjobb minőségű alkatrészekkel. Így legalább tudnám, mi van benne.
A másik lehetőségem, hogy veszek egy robogót. Piaggio Typhoon, és Yamaha Neos az, ami sok van eladó errefelé. Azért nézem ezeket, mert egy Jog-on, Dio-n nem férek el (elég nagy darab vagyok). Viszont ezek 3-4x annyiba kerülnek, mint a Simson. Így alapból többe kerülnek, mint a Simson felújítással együtt. És akkor még nincs garancia arra, hogy hosszú távon is működőképes lesz.
Szóval ti mit csinálnátok? Melyiket választanátok? A Simson mellett szól továbbá még a váltás lehetősége is, így ezt is gyakorolhatnám. Ellenben a robogók mégis csak modernebb technikák, amik ha jól meg vannak csinálva, megbízhatóbbak a szoci gépeknél. Annyi a pro és kontra, hogy már teljesen belezavarodtam a választásba. :)
Ha a Simsont úgy is fel akarnád újítani, akkor lehet hogy jobb választás lenne. Egyrészt írtad, hogy szeretnél megtanulni váltani. Másrészt egy felújított Simsonnak, ha jó minőségű alkatrészekből lett felújítva, nem szabad elromlania. Egyébként elég egyszerű technika, ha valami elromlik, sokkal olcsóbb a javítása. A robogót én városba tudnám elképzelni, oda jobb mint egy Simson. Ha piros a lámpa, csak megállsz, a Simsonnál viszont kiáll a kezed a sok kuplungolástól.
Nekem Simsonom van, egy S51 Enduro. Eddig csak a fékeket kellett szétszedni, meg kapott a henger egy kis tuningot így kicseréltem a felső tűgörgőt, meg kapott egy nagyobb fúvókát a karburátor. Még egyszer sem hagyott az út szélén. Vagyis, de, 2X, akkor is csak azért mert kifogyott a benzin. :D
A felújítás alatt azt kell érteni, hogy motorikusan, mechanikailag tenném rendbe. A kinézet nálam másodlagos, arra annyit nem áldoznék. Szóval olyan sokat nem költenék azért rá.
Amúgy miért tartana egész nyáron a felújítás? Annyira bonyolult szerkezet csak nem lehet.
Mire beszerzel minden alkatrészt ami kell, ez nem derül ám ki egyből hanem mindig új problémákkal találkozol. Mire mindennek utánanézel, mire szépen megcsinálgatod a szabadidődben, (bár ezzel nem tudom hogy állsz) már el is ment a nyár.
Összehányni lehet 1-2 hét alatt is, de az ugye nem felújítás.
Én egyetértek mindkét állásponttal. Ha nem szeretsz vagy tudsz szerelni, úgy szerintem is célszerűbb venned egy működő, probléma mentes váltós motort. Nem lehetetlen találni Simson Start sem jó állapotban.
De való igaz, hogy a felújítás se egy nagy összeg. Viszont azt látni kell, hogy a blokk felújítását otthon szerszámok nélkül nehézkes elvégezni, és ha sikerül is, nem olyan minőségben, mint ahogy az elő van írva. Teszem azt, van-e otthon indikátor óra, tolómérő, csapágylehúzó, rendes csavarhúzó és kulcskészlet, csak hogy a legfontosabbakat említsem. Ráadásul gyakorlat teszi a mestert. Elsőre nem fog összejönni, már mint összerakod, de nem lesz az igazi.
Könnyű elkalapálni a főtengelyt, vagy elszúrni a kiegyensúlyozását. Könnyű megtépni egy-egy csavart, mert nem az előírt nyomatékkal húzod meg ... stb stb.
Összegezve, érdemes felújításban is gondolkodni, már amennyiben élvezed a szerelést, és hajlandó vagy szerszámokba is beruházni.
Ha nem hát jobban jársz ha egy kitűnő állapotú motort keresel, mert Simsonból van az is, a robogó árának töredékéből
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!