Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Viszonylag keveset futott...

Viszonylag keveset futott autóba 10w40-es olaj helyett 5w30-as olajat töltök mit tapasztalhatok? Talán kevesebbet fog fogyasztani az autó? Kb. mennyivel? Tényleg halkabb? Mennyivel enne több olajat, stb?

Figyelt kérdés

Csak olyanok írjanak, akik már csináltak ilyet, vagy hasonlót. Nem hozzáértők ,Mekk Elekek válaszára nem vagyok kiváncsi, bocsi. Gondolom sokan hülyének néznének, hogy miért így...., sopánkodnának, vészmadárkodnának, ezért írtam, hogy Mekk Mesterek ne válaszoljanak, csak olyanok akik értenek a dologhoz.

Több tesztet is olvastam erről, ami számomra eléggé pozítív. Pl:

[link]


[link]


[link]



2014. jún. 12. 09:11
 1/4 anonim ***** válasza:

Nem tudom milyen választ vársz erre a kérdésre, mivel a linkjeiddel gyakorlatilag tökéletesen megválaszoltad. Annyit talán még hozzátehetek, hogy a legtöbb gyártó többféle viszkozitású olaj használatát is engedi, ha megfelelnek a specifikációknak. Ezt esetleg meg tudom nézni neked egy szervizprogramban, ha megadod a típust és a motorkódot.


Üdv!

Mekk Elek :)

2014. jún. 12. 10:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/4 anonim ***** válasza:
Tudod hol "értenek" hozzá? Kérlek szépen, a gyárban. És az a huncut kis gyártó meg fogja neked adni, hogy milyen hőmérsékleti viszonyok között milyen olaj kell a motorjába. Ennyi.
2014. jún. 12. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/4 anonim ***** válasza:
Ha már nincs sokáig szükséged az autóra és nem bánod ha az elégtelen kenés miatt néhány tízezer km alatt teljesen szétkopnak a mechanikák, akkor hajrá!
2014. jún. 12. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/4 anonim ***** válasza:

5w-40-est tegyél bele, üzemi hőmérsékleten nem fog jelentősen változni a viszkozitása, de hidegen hígabb lesz...

ha 30-ast teszel bele, azzal előfordulhat, hogy kicsi lesz az olajnyomás és elkezdheti enni is


legnagyobb probléma a hidegüzemmel az, hogy a motorolaj túl sűrű, és nem ken megfelelően, üzemi hőmérsékleten kellően felhígul, és sokkal jobb kenést biztosít...

hidegen még a leghígabb olaj is sokkal sűrűbb, mint a legsűrűbb olaj melegen

létezik olyan is, hogy 0w-40, ez üzemi hőmérsékleten nagyjából ugyanolyan jól ken mint a többi 40-es, viszont hidegen sokkal hígabb, tehát hidegüzem alatt sokkal jobb kenést biztosít, mint az 5w vagy 10w


az üzemmeleg viszkozitással nem érdemes játszani, mert a motor meleg állapotban jottányit sem kopik, szinte az összes kopást hideg állapotban szedi össze élettartama során, és a túlhígult olaj kenése sem jó, ez nem így működik, hogy minél hígabb annál jobb... van egy ideális tervezett viszkozitás, amin legjobb a kenés és az olajnyomás, hidegen ennél sokkal sűrűbb az olaj, ezért kopik jobban a motor, melegen viszont nem szabad, hogy hígabb legyen, mert azzal is nő a kopás...

2014. jún. 12. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!