Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » 10-12 fokos levegőt fúj a...

10-12 fokos levegőt fúj a klímám, az szerintem túl sok?

Figyelt kérdés
Mennyinek kéne lennie? Én úgy érzem nem hűt eléggé.
2014. jún. 11. 20:16
 1/9 anonim ***** válasza:
Én meg szarrá fagyok amikor be van kapcsolva a légkondi.
2014. jún. 11. 20:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
40%

Ha vanklíma,az a baj,a nincs akkor meg az? XD

Tekerjétek le az ablakot,azt cső. Városban meg sétáljatok!

2014. jún. 11. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:

Miért, mennyi legyen? 0 fok? A 10-12 fok is már túl hideg. Gondolom nem automata klíma, mert az még ennyire sem fúj hideget, mert általában a 16 fok az alsó határ. Ha elszökött valamennyi a gázból, akkor produkál nagyon hideget a klíma, mert az alacsony nyomású részbe nagyobb nyomással áramlik át a gáz, ami így jobban lehűl. Egyszerűbben: kevés gázzal jobban hűt. De miért is kevés a gáz? Mert elengedte a rendszer, ereszt valahol.

Meg kellene nézetni egy klímással.

Ferde szemmel szoktam olvasni az autókereskedők hirdetéseit, amelyekben azt írják, hogy "jéghideg klímával", erre mindig az eszembe jut, hogy ereszt az a klíma és eladás előtt töltöttek rá valamennyit, és talán ha a nyár végéig kibírja az a töltés, vagy addig se.

2014. jún. 11. 21:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

Utolsó félreértettél. Amit beállítasz a digit klímán, hogy 16 fok, az az utastér hőmérséklete.

Én a befújt levegőt mondom, ami a rostélyokon jön.

2014. jún. 11. 21:32
 5/9 anonim ***** válasza:
39%

A klímát a kinti hőmérsékletnél 4-6 fokkal érdemes lejjebb venni, mivel ha 35 fokban kiszállsz a 16 fokos autóból akkor az nem túl egészséges.

A klíma elve az hogy száraz levegőt fúj be amitől a tested párologtatni kezd így hűtve magát. És ezért is kell klímás menet közben/után inni mert kiszáradunk.

2014. jún. 11. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:

OK.

1.Nem tudjuk még mindig, hogy automata klíma, vagy manuális keverésű.

2.Azt sem tudjuk, hogy mennyi ideje járt már a klíma a mérés pillanatáig. Azonnal egy klíma se fog csípős levegőt befújni.

3.Nem tudjuk, hogy a mérés előtt a napon állt-e az autó és ha igen, mennyire melegedett fel.

4.Azt sem tudjuk, hogy a méréskor mekkora volt a külső hőmérséklet.


Melegben, vagy felmelegedett autónál eleve forró levegőt kell hűtenie a klíma belső hűtőradiátorának, ami ugye nem fog 0 fok közelébe hűlni, ott már a 10-12 fok is igencsak jó. A befújt levegőről van most szó.

Sok autónál közvetlenül ékszíjjal van a motorra kötve a klíma, ezért nagyobb fordulatszámon megnő a kompresszor teljesítménye is.

Alapjáraton, vagy alacsony fordulaton nem lesz csípős hideg, mert akkor a kompresszor is alapon üzemel. Az sem jó, ha folyton magas fordulaton járatjuk az autót klímával, mert ez se a motornak, se a kompresszornak nem tesz jót.

A 10-12 fokos befújt levegő megfelelőnek mondható. Tessék tenni egy próbát és egy percig néhány osztással a piros fordulatszám-tartomány előtt járatni a motort (ami mint említettem nem a legjobb dolog, de egy alkalommal nem lesz baj belőle), 1 perc elteltével jönni fog akár 5 fok is.


A legjobb lenne elvinni egy klímáshoz, hogy nézze meg, mennyi gáz van a rendszerben. Az előírt gázmennyiséggel nem fog a legjobban hűteni, mivel azt mint egy fentebbi válaszból kiderült, kevés gázzal érhető el a legjobb hűtőteljesítmény. Kevés gázzal hidegebb lesz, viszont sokáig így használva tönkremehet a klíma.

2014. jún. 12. 13:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:

Köszi a kimerítő választ!


Folyamatos 100km/h mellett fél órán keresztül mértem ezeket az értékeket, kb. 2500-as fordulaton. A külső hőmérséklet 32 fok volt.

2014. jún. 14. 01:07
 8/9 A kérdező kommentje:
Manuális klímáról van szó.
2014. jún. 14. 01:08
 9/9 anonim válasza:

Sziasztok.


Talán már valaki találkozott a hibával? Van egy még garanciális autóm, 20000Km,nincs 2 éves (prémium márka) aminek a klímájával nem vagyok megelégedve vissza is vittem a szervizbe de nem nagyon foglalkoztak velem. Most másik szervizben van.... Lényeg ,hogy hiába megyek hosszú távra nem igazán érzem ,hogy jól hűtene a kocsi klímája . Ezért a befúvókba tettem egy hőmérőt . Indulás után max-ra állítva nagyon szépen megy vissza a bebúvott levegő hőmérséklete egészen 10-11C-ig ,2-3 perc azután ismét felmegy 13-14-15C. Ez rendben is lenne de induláskor a 10-11C szerintem sok és lejjebb nem megy már . Van egy másik kocsim ami ugyan ez a márka ,indulásnál szépen fokozatosan lemegy 3C -ra . A szervizben rámértek egy olyanra mint amivel szerintem gond van azon indulás után 2,5C volt . Szóval nagyon úgy tűnik a 10C nagyon sok. Ez azért fontos mert még 2 hónap van a garanciából és nem azután szeretnék 200-at a kocsira költeni. Semmi hibát nem ír,újra van kalibrálva,leengedték a gázt és újra van töltve nem hiányzott és sok sem volt . Digit klíma és 150Le szóval ....van valakinek hasonló tapasztalata.

2017. szept. 4. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!