Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Derbi senda Xtreme fogaskerék?

Derbi senda Xtreme fogaskerék?

Figyelt kérdés
Most 12-58-as áttételem van a végsebesség 85 (12 000 rpm) , így 6-osba felmegy minden dombon 75-tel és ha 14-58-as áttételt tennék mennyi lenne kb. a végsebesség, és hogy menne fel dombokon?

2014. jún. 3. 13:48
 1/3 anonim ***** válasza:
12:57-est tennék, ha nagyobb végsebességet szeretnék. A meghajtó lánckeréken egy fog sokkal drasztikusabb változást eredményez, mint a meghajtotton egy fog. Nem valószinü, hogy bírná a 14:58-ast. (egyébként ezt ki lehet számolni, hogy mennyivel nagyobb hidegzuhany a motornak a te verziód az enyémnél. Ha érdekel, hogyy, írj. Icipicit vagyok otthon az áttétel témában köszönhetöen a 2 éves gokartos-múltamnak, ahol nagyon sokat számít a jó áttétel)
2014. jún. 6. 01:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/3 A kérdező kommentje:
Köszi a választ segíthetnél kiszámolni, mertt egyik ismerősömnek aprilia rs 50-ese van 49-es fogas hátul 12-es elől és 110 a vége
2014. jún. 9. 11:56
 3/3 anonim ***** válasza:
gokartnál a végsebesség nem számított, inkább csak a fordulatszám és hogy hogyan tud kigyorsítani kanyarból. szóval végsebességet nemtudok kiszámolni, azt viszont igen, hogy mekkora nyakkeves egy A verziójú áttétel egyB-hez képest... Általában a meghajtó lánckerék kisebb, mint a meghajtott. Ha a meghajtott fogak számát elosztod a meghajtóval, kijön egy szép szám. Az egyszerüség kedvéért vegyünk például egy 10:50-es áttételt. 50:10=5. azt az 5-ös számot kell szemmel tartani. Ha Te nagyobb végsebességet akarsz, akkor vagy teszel 10:49-est, vagy 11:50-est. az elsö esetben ez a szám 4,9 lesz, míg a másikban 4,54. Tehát szemmel láthatóan nem mindegy, hogy a meghajtón, vagy a meghajtotton változtatsz. Hiába 1 fog. Pl. 12:50-esnél már 4,166 jön ki, ami már nagyon drasztikus változás, míg mondjuk 10:48-nál 4,8 ez a szám. Minél kisebb ez a szám, annál nagyobb az elméleti végsebesség, de nem érdemes a végtelenségig nehezíteni az áttételt, mivel a motor erejét egy bizonyos sebesség felett legyözi a közegellenállás, és még lassabb lesz a végsebességed, mint az elméletben lassabb áttétellel, + a gyorsulás is romlani fog. Ezek a motorok gyárilag elég jól vannak beállítva, szóval én a helyedben nem kísérleteznék áttétellel, ha mégis, akkor max 2 foggal kisebb meghajtott lánckereket tennék, azt még talán bírná... egyébként ha kicsit számodozol, az egy foggal nagyobb meghajtó lánckerékkel érsz el kb olyan eredményt, mint az 5 foggal kisebb meghajtottal... Szóval egyáltalán nem mindegy, melyiken változtatsz, mennyit. Remélem azért valamit segítettem. :)
2014. jún. 9. 17:01
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!