Ilyen nagy konszern, mint a VW, hogy tud ilyen sok rossz motort gyártani?
2.5 TDI, 2.0 PDTDI, 1.6 benzin (katasztrófa), 1.4 TSI.
Hogy lehet, hogy mindig van valami rossz konstrukció?
Minden autógyártónak vannak rossz motorjai. Nem tudják előre kiszámolni hogy X ezer km után milyen állapotban lesz, mivel ők hiába tesztelik, ha a tulaj máshogy használja, nem az előírásoknak megfelelően van karbantartva.
Ez a pár motortípus elenyésző része a teljes motorpalettának. Azt miért nem említed hány remek motorjuk van?
Manapság mindegyik gyártó csak az első tulajdonosnak gyárt autót, aki rendszerint 150 ezer km-nél tovább nem nagyon tartja meg, az a lényeg, hogy ő elégedett legyen és újra az adott márkától vásároljon. A tervezett avulás meg szépen kihúzza a második-harmadik-sokadik tulaj zsebéből az alkatrészek árát, ami szintén a gyártó zsebében landol. Ez hívják csúnya szóval lehúzásnak, de mindegyik gyártó ezt csinálja, ilyen a kapitalizmus, a lényeg a profiton van.
Jó példa erre a BMW, M60-as V8-as motor duplasoros vezérműlánccal és szabadonfutó lánckerékkel készült még 1991 körül, sok százezret futottak ezek a motor anélkül, hogy bármi gond lett volna a vezérművel... a "továbbfejlesztett" M62 már csak szimpla láncot és műanyag láncvezetőt kapott, ami még mindig elég jól bírta, de lényegesen rövidebb ideig... aztán ott volt az M47-es dízelmotor pillangószelep problémája, hogy annyira vékonyra tervezték a tengelyt, hogy elfáradt az anyag és 160-200 ezer km után az egész motort tönkre tudta tenni ha nem cserélték ki(vagy dugózták le), később aztán az N47-es motorban már 150 ezret alig bír ki a vezérműlánc, ráadásul a motor hátuljában van, a lendkeréknél, hogy véletlenül se legyen olcsó mulatság a csere, és az egész motor ki kell szerelni az autóból...
Érdekes dolgok ezek, a BMW inkább visszafelé fejlődik, kétlem, hogy véletlenül, mert amit 1990-ben örök életűre meg tudtak csinálni, azt 2007-re elfelejtették, hogy csinálták? Ráadásul a BMW évtizedek óta láncos motorokat gyárt, az még érthető lenne, hogy az új fejlesztések nem sikerülnek a legtartósabbra, na de egy "egyszerű" vezérmű, amit már 10x megterveztek jól, 11-szerre elfelejtették, hogy csinálták eddig tartósra? Elég abszurd...
A hathengeres 2.5 TDI (az öthengeres a legmegbizhatóbb a világon) nem lenne olyan rossz konstrukció, sőt, kifejezetten jó motornak tartom, volt is A6-m ezzel a motorral. Csak egy bizonyos széria problémás, amelyek jellemzően nagyon kerregnek, adagoló- és vezérlésproblémával küszködnek. Ám a hibák nagy részét orvosolták időben, igy rengeteg megbizható 2.5-ös is van a piacon, a 163 lovasokkal egyáltalán nincs gond.
A 2.0 PDTDI-nél is csak az injektorral volt baj (azt hiszem Siemens), de ebből a motorból nincs is sok a piacon, nem is értettem létjogosultságát az 1.9 TDI mellett.
Az 1.6 benzin egy nagyon jó, megbizható és egyszerű szerkezet, a nagy baki ott van, hogy beletették olyan nagy dög autókba, mint a Passat, vagy a túlsúlyos A4-be, aztán persze, hogy szegény motor mozditani alig birja az autót.
Az 1.4 TSI pedig a hülye turbókorszak hozadéka, egyetlen gyártó sem fog tudni már olyan megbizható turbómotorokat gyártani, mint a régi szivók voltak.
Amúgy pedig a VW megbizhatóságát az 1.9 TDI-k adták, valamint a régi 1.6-os dizelek. Meg a sorötös 2.5-ös TDI-k, melyek 1 millió kilómétert simán elmennek 7-8 lieteres fogyasztással. De ide tartoznak az elpusztithatatlan 80-as és 100-as Audik is, valamint a Transporterek egészen a T4-ig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!