Ilyen nagy konszern, mint a VW, hogy tud ilyen sok rossz motort gyártani?
2.5 TDI, 2.0 PDTDI, 1.6 benzin (katasztrófa), 1.4 TSI.
Hogy lehet, hogy mindig van valami rossz konstrukció?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Minden autógyártónak vannak rossz motorjai. Nem tudják előre kiszámolni hogy X ezer km után milyen állapotban lesz, mivel ők hiába tesztelik, ha a tulaj máshogy használja, nem az előírásoknak megfelelően van karbantartva.
Ez a pár motortípus elenyésző része a teljes motorpalettának. Azt miért nem említed hány remek motorjuk van?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Manapság mindegyik gyártó csak az első tulajdonosnak gyárt autót, aki rendszerint 150 ezer km-nél tovább nem nagyon tartja meg, az a lényeg, hogy ő elégedett legyen és újra az adott márkától vásároljon. A tervezett avulás meg szépen kihúzza a második-harmadik-sokadik tulaj zsebéből az alkatrészek árát, ami szintén a gyártó zsebében landol. Ez hívják csúnya szóval lehúzásnak, de mindegyik gyártó ezt csinálja, ilyen a kapitalizmus, a lényeg a profiton van.
Jó példa erre a BMW, M60-as V8-as motor duplasoros vezérműlánccal és szabadonfutó lánckerékkel készült még 1991 körül, sok százezret futottak ezek a motor anélkül, hogy bármi gond lett volna a vezérművel... a "továbbfejlesztett" M62 már csak szimpla láncot és műanyag láncvezetőt kapott, ami még mindig elég jól bírta, de lényegesen rövidebb ideig... aztán ott volt az M47-es dízelmotor pillangószelep problémája, hogy annyira vékonyra tervezték a tengelyt, hogy elfáradt az anyag és 160-200 ezer km után az egész motort tönkre tudta tenni ha nem cserélték ki(vagy dugózták le), később aztán az N47-es motorban már 150 ezret alig bír ki a vezérműlánc, ráadásul a motor hátuljában van, a lendkeréknél, hogy véletlenül se legyen olcsó mulatság a csere, és az egész motor ki kell szerelni az autóból...
Érdekes dolgok ezek, a BMW inkább visszafelé fejlődik, kétlem, hogy véletlenül, mert amit 1990-ben örök életűre meg tudtak csinálni, azt 2007-re elfelejtették, hogy csinálták? Ráadásul a BMW évtizedek óta láncos motorokat gyárt, az még érthető lenne, hogy az új fejlesztések nem sikerülnek a legtartósabbra, na de egy "egyszerű" vezérmű, amit már 10x megterveztek jól, 11-szerre elfelejtették, hogy csinálták eddig tartósra? Elég abszurd...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A hathengeres 2.5 TDI (az öthengeres a legmegbizhatóbb a világon) nem lenne olyan rossz konstrukció, sőt, kifejezetten jó motornak tartom, volt is A6-m ezzel a motorral. Csak egy bizonyos széria problémás, amelyek jellemzően nagyon kerregnek, adagoló- és vezérlésproblémával küszködnek. Ám a hibák nagy részét orvosolták időben, igy rengeteg megbizható 2.5-ös is van a piacon, a 163 lovasokkal egyáltalán nincs gond.
A 2.0 PDTDI-nél is csak az injektorral volt baj (azt hiszem Siemens), de ebből a motorból nincs is sok a piacon, nem is értettem létjogosultságát az 1.9 TDI mellett.
Az 1.6 benzin egy nagyon jó, megbizható és egyszerű szerkezet, a nagy baki ott van, hogy beletették olyan nagy dög autókba, mint a Passat, vagy a túlsúlyos A4-be, aztán persze, hogy szegény motor mozditani alig birja az autót.
Az 1.4 TSI pedig a hülye turbókorszak hozadéka, egyetlen gyártó sem fog tudni már olyan megbizható turbómotorokat gyártani, mint a régi szivók voltak.
Amúgy pedig a VW megbizhatóságát az 1.9 TDI-k adták, valamint a régi 1.6-os dizelek. Meg a sorötös 2.5-ös TDI-k, melyek 1 millió kilómétert simán elmennek 7-8 lieteres fogyasztással. De ide tartoznak az elpusztithatatlan 80-as és 100-as Audik is, valamint a Transporterek egészen a T4-ig.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!