20 éve csak francia autónk van, és sose volt még gond egyikkel sem. Velem van a gond?
Másról sem szólnak a kérdések, fórumok, netes cikkek csak hogy a francia autók így meg úgy milyen rosszak folyamatosan bajuk van. Na ehhez képest a családom 20 éve kizárólag franciákat vesz, volt már Peugeot, Renault, Citroen, és soha semmi különösebb gond nem volt egyikkel sem, pedig mind megvolt 3-4 évig, évi 40-50e Km-t használtuk, és mindig használtan vettük.
Most ezek után még mindig higgyek a közvéleménynek, és vegyek 20-30%-al drágábban németet?
Műszakilag jók ezek a francia autók. Sok ismerősömnek van és nincs velük több gondjuk mint más márkával. Szerintem valami lobbi híresztelhette el régen azt, hogy rosszak.
Kisebb problémák minden autókkal lehetnek. A német autós ismerősöknél olyanok szoktak lenni, hogy kapcsoló nem érintkezik, vagy egy érzékelő nem érzékel, vagy leég egy kis villanymotor, a franciákról is ugyanezeket hallom. Megy ez mindegyik, csak apróbb zavaró dolgok szoktak lenni. Vannak, akik a tökéleteset keresik, őket zavarni fogják az apró elromló dolgok is, de nekik soha semmi nem lesz elég jó.
Nekem rengeteg fajta autóm volt, igaz, nem vagyok már mai gyerek, de toronymagasan a legszarabbak az olasz autók, azok már kb a humor kategóriába tartoznak.
Főképp német autóim voltak, de néha vettem közéjük franciát is.
Tévedés ne essék, az újabb német autók is már nem olyanok, mint a régiek, de ez minden márkánál igaz. Valószínű akkor volt változás egyszerre valamilyen minőségbiztosítási rendszerben.
Én a 90-es évek előtt autókra esküszöm, csak hát azokból már megkíméltet találni képtelenség.
A 90 utániak elég furcsák már, megjelentek a műanyagok, törik, hajlik minden, vetemedik, sok az elektromos gubanc, szívatások.
Személy szerint azért is utáltam a francia autókat(pl peugeot) a hátsó torziós rugózás miatt, a vékony kaszni miatt, a könnyen törő műanyag elemek miatt. Viszont a rozsdát jól bírták. Már amelyik, volt pl galvanizált szétrohadt 405-ös pözsóm is.
Nos mindez pl egy Opelnél nincs, ott csak a kaszni savanyodik, de csak bizonyos helyeken.
ÉS totál igénytelen mindegyik, ha kicsit jobban vigyáz rá az ember, több százezret megbontás nélkül simán beléjük lehet rakni.
Az Opeleknél is törik néha a vezérműtengely. A Mazdáknál meg több olyannal találkoztam, amelyben 100 000 km előtt már motort cseréltek. Ugyanez Hondánál is néhány esetben. A Toyoták közül pár szereti enni az olajat, nem csak az Opelek, amelyek között viszont láttam már olyat is ami nem fogyasztotta.
Minden gyártó autója ugyanúgy fémekből készül, eltérésekkel, de ugyanaz a technika. A beszállítók meg sok autógyártónál ugyanazok, legyen keleti, nyugati, francia, olasz.
Nem lehet ma már egyértelműen meghatározni, hogy egy autómárka pocsék lenne. Meg ugye modellfüggő is. A gyártók csak egy-egy modelljükkel kerülnek fel a megbízhatósági toplistára, olyan nincs, hogy minden autójuk ugyanolyan jó, vagy rossz. A francia autók sem olyan rosszak. Ha azok lennének, már csődbe mentek volna. Az olaszok is.
mert szarok. kivétel persze az elektronikájuk. na az világhírű....
az hogy te szerelmes vagy beléjük, az a te dolgod. ettől még nem vesszük be hogy mekkora király gépek. a kérdés meg enyhén provokáció.
Xsara picasso 1.6-unk van már régóta.
Kötelezőkön kívül nem kellett még bele semmi.. :)
Igaz normálisan hajtjuk, nem tapossuk ki a szemét is.
Lehet ez segít.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!